A A+ A++
Wiadomość
sprzęt i soft
28 kwietnia 2022, 12:39

Władze Pekinu zniosły potrzebę nadzoru sztucznej inteligencji prowadzącej taksówki przez żywych kierowców.

Źródło fot. powyżej: oficjalna strona firmy Pony.ai.

Postępy w badaniach nad sztuczną inteligencją sprawiają, że komputerowi pomocnicy są angażowani w kolejnych dziedzinach. To, rzecz jasna, wymusza nowe regulacje i przede wszystkim zaakceptowanie przez rządy wykorzystania tego typu „pracowników”, co może czasem budzić kontrowersje. Zwłaszcza gdy w grę wchodzi ludzkie życie.

Jednak politycy stopniowo przekonują się do kolejnych pomysłów na wykorzystanie sztucznej inteligencji. Nawet w Chinach, gdzie firmy Apollo Go (należąca do spółki Baidu) i Pony.ai dostały pozwolenie na rezygnację z żywych kierowców nadzorujących AI prowadzące ich taksówki w Pekinie.

AI za kierownicą

Nie znaczy to, że pojazdy będą jeździły bez nadzoru. Nadal jest wymagana obecność pracownika w trakcie kursu, tyle że nie musi on siedzieć na miejscu kierowcy. Inaczej jest w Ameryce, gdzie należące do spółki Alphabet (właściciela Google’a) Waymo może wysyłać taksówki Waymo w Arizonie bez kierowcy. Podobne pozwolenie dostało GM (należące do firmy Cruise) w San Francisco.

Jednak to wciąż ważny krok na drodze do akceptacji komputerowych kierowców. Zwłaszcza że, jak zauważa Tu Le z chińskiej spółki Sino Auto Insights (via CNBC), wspomniane GM może jeździć po San Francisco tylko w nocy. Baidu i Pony.ai dostały pozwolenie na kursy także za dnia. Jazda w panujących wtedy korkach pozwoli na zebranie większej ilości danych, które umożliwią usprawnienie AI pojazdów.

Cena sztucznej inteligencji

Co więcej, Pekin praktycznie potroił obszar, na którym mogą operować taksówki Baidu i Pony.ai. Teraz pojazdy obsługują prawie 60 kilometrów kwadratowych podlegających pod stolicę Chin.

Osobną kwestią pozostają stawki tych „robo-operatorów” jeżdżących bez ludzkiego kierowcy. Waymo może już pobierać opłaty od pasażerów w Arizonie, podczas gdy Cruise wciąż czeka na decyzję w sprawie kursów w San Francisco. Czy Chiny pójdą w podobnym kierunku, nie wiadomo – na razie nie poruszono nawet kwestii bezzałogowych taksówek w tym kraju. Niemniej zarówno Baidu, jak i Pony.ai pobierają już opłaty w niektórych chińskich miastach.

Pekin zezwala na brak żywych kierowców w taksówkach - ilustracja #1

Zapraszamy Was na nasz kanał na YouTube – tvtech, który jest poświęcony zagadnieniom związanym z nowymi technologiami. Znajdziecie tam liczne porady dotyczące problemów z komputerami, konsolami, smartfonami i sprzętem dla graczy.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł„Mongolia-kraina Nomadów”- tematem Spotkania Muzealnego i wystawy w Oleśnie
Następny artykułFirmy wnioskują o większą zapłatę za realizowane inwestycje, wnioski są wnikliwie analizowane – trwa sesja Rady Miejskiej w Wieluniu