Dwie jezdnie i tymczasowa organizacja ruchu
Kierowcy mogą poruszać się w obiema jezdniami, na zasadzie czasowej organizacji ruchu, z ograniczeniem prędkości do 70 km/h, co związane jest z dalszymi pracami wykończeniowymi w obrębie tzw. “kaczego dołka”. Według zapewnień wykonawcy robót, firmy Intercor, ten kilometrowy fragment ma zostać ukończony i udostępniony kierowcom w ciągu następnego miesiąca, co zapewni lepsze połączenie z powstającym, kolejnym odcinkiem Bydgoszcz Błonie – Szubin Północ.
Co w ramach budowy?
Wybudowana została droga ekspresowa w układzie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku (docelowo 2×3), dostosowana do przenoszenia ciężaru 11,5 tony na oś. Budowa drogi ekspresowej S5 Szubin Północ – Żnin Północ przewidywała wykonanie prawie 40 różnych typów zadań w tym budowę m.in. dróg dojazdowych i serwisowych wraz ze zjazdami na przyległe działki, przepustów drogowych o funkcji hydrologicznej, ekologicznej i mieszanej, oświetlenia drogowego, urządzeń bezpieczeństwa ruchu, osłon przeciwolśnieniowych, barier ochronnych oraz ogrodzenia trasy głównej. Wzdłuż drogi ekspresowej powstał system osłony meteorologicznej, zbudowano kanał technologiczny i kanalizację teletechniczną dla systemu zarządzania ruchem. Przebudowano również cieki wodne oraz rowy i urządzenia melioracyjne.
Koszt inwestycji wyniósł prawie 352 mln zł. Realizacja tego odcinka oraz dwóch sąsiednich, Bydgoszcz Błonie – Szubin Północ oraz Żnin Północ – Mieleszyn, objęta jest dofinansowaniem z Unii Europejskiej o wartości ponad 716,3 mln zł.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS