A A+ A++

Dwaj mieszkańcy powiatu oświęcimskiego dali się oszukać, chcąc pomnożyć swoje oszczędności poprzez zainwestowanie w kryptowaluty.

Do Komendy Powiatowej Policji (KPP) w Oświęcimiu zgłosił się 37-latek z Zatora. Poinformował, że padł ofiarą oszusta. Zadzwonił do niego mężczyzna, który przedstawił się jako pracownik firmy zajmującej się inwestycjami w kryptowaluty.

„Poprzez dużą pewność siebie oraz odpowiednie słownictwo oszust zdobył zaufanie 37-latka, a następnie namówił go, aby ten na swoim telefonie komórkowym zainstalował odpowiednią aplikację umożliwiającą śledzenie inwestycji. Pokrzywdzony wykonał polecenie oszusta i zainstalował aplikację, a dodatkowo, o czym nie wiedział, program umożliwiający zdalny dostęp do telefonu. Oszuści dysponując zdalnym dostępem przelali z konta pokrzywdzonego 50 tysięcy złotych” – opowiada aspirant sztabowa Małgorzata Jurecka, oficer prasowa Komendy Powiatowej Policji (KPP) w Oświęcimiu.

W identyczny sposób pieniądze stracił 33-letni mieszkaniec Oświęcimia skuszony zapowiedzią dużego zarobku poprzez zainwestowanie w kryptowaluty. Z jego konta zniknęło osiem tysięcy złotych.

Policja ostrzega i radzi:

Apelujemy o zachowanie rozsądku przy tego typu transakcjach. Jeśli skontaktuje się z tobą osoba informująca o możliwości uzyskania szybkich i wysokich zysków dzięki inwestycji w kryptowaluty, poinformuje cię o konieczności instalacji aplikacji na twoim komputerze lub telefonie komórkowym, dającej możliwość automatyzacji operacji związanej z kupnem i sprzedażą kryptowaluty, a także od razu zaoferuje wsparcie w inwestycjach i obsłudze aplikacji, zachowaj zdrowy rozsądek bo to może być oszustwo.  Nie ulegaj presji, nie daj skusić się pozornie szybkim zyskiem.

Należy:

Zapoznać się z informacjami podawanymi przez Komisję nadzoru Finansowego (KNF) oraz Narodowy Bank Polski (NBP) dotyczącymi inwestowania w kryptowaluty na stronie Uważaj na kryptowaluty. https://uwazajnakryptowaluty.pl/

Sprawdzić czy firma inwestycyjna znajduje się na liście ostrzeżeń KNF. https://www.knf.gov.pl/dla_konsumenta/ostrzezenia_publiczne

Nie należy:

Udostępniać nikomu danych do logowania w bankowości elektronicznej i mobilnej np. za pomocą programów: TeamViewer, AnyDesk, Quick Support.
Udostępniać danych poufnych dotyczących posiadanych kart płatniczych.
Przesyłać skanów swojego dowodu osobistego.
Instalować dodatkowego oprogramowania na urządzeniach z których następuje logowanie do bankowości internetowej.
W przypadku otrzymania przelewu od nieznajomego nadawcy, pod żadnym pozorem nie należy przekazywać środków dalej, nawet, jeśli „doradca” o to prosi. W ten sposób nieświadomie możemy uczestniczyć w przestępstwie.

 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułJak dojechać na przegląd bez przeglądu?
Następny artykułKarambol w Brzesku – duże ćwiczenia służb ratowniczych – ZDJĘCIA