A A+ A++

Obecność w miastach elektrycznych hulajnóg i rowerów stała się faktem. W wielu przypadkach władze nie nadążały z wdrażaniem nowych przepisów regulujących ich poruszanie się. Dalszy rozwój tego przyjaznego dla środowiska transportu byłby szybszy gdyby ujednolicono normę dotyczącą małych baterii do ich szybkiej wymiany. Jeszcze do niedawna takie firmy jak TIER Mobility w Berlinie czy Dott w Londynie musiały zbierać raz dziennie z miejsc postojowych hulajnogi i rowery, wozić je za miasto do swych magazynów, gdzie można było doładować baterie. Od tamtej pory większość dużych dostawców tego sprzętu wprowadziła własne baterie do wymiany. Uznali, że rynek małych środków mobilności ma przyszłość. W 2019 r., w ostatnim roku przed pandemią wynosił niecałe 3 mld dolarów, do 2025 r. może osiągnąć 10 mld dolarów — uważają eksperci z tej branży.

– Baterie do szybkiej wymiany były dla nas punktem zwrotnym. Nie musieliśmy już zbierać z postojów rowerów do naładowania, można było zrobić to na miejscu — powiedziała Reuterowi Tinia Mühlfenzl, wiceprezes TIER Mobility. W Londynie pracownik firmy Dott, Żelio Kolew krąży po mieście elektryczną furgonetką, wymienia baterie, a przy okazji sprawdza koła i hamulce. Takich firm, jak Dott jest teraz coraz więcej. Baterie do szybkiej wymiany stały się tak powszechne w europejskich miastach, że władze chętnie ogłaszają przetargi dla nowych operatorów.

Czytaj więcej

Rośnie popularność elektrycznych hulajnóg

Producenci hulajnóg i rowerów nie chcą jednak, podobnie jak firmy samochodowe, udostępniać technologii, aby można było ujednolicić baterie, które średnio ważą ok. 5 kg. Umożliwiłoby to ich szybką wymianę w stacjach do tego przeznaczonych, nawet przez samych użytkowników. Szefowie firmy TIER są zwolennikami takiej standaryzacji, ale przyznają, że rezygnacja z własnej technologii baterii na rzecz jednolitej normy jest t … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułIntel ACM-G10 – flagowe GPU Arc z większą liczbą tranzystorów niż rywale
Następny artykułSpotkanie podsumowujące partnerstwo ˝Wspieramy rozwój naszych małych ojczyzn˝