A A+ A++

Jak informuje Małgorzata Waksmundzka-Szarek, rzecznik prasowy wojewody podkarpackiego, podtrzymany zostaje wymóg wcześniejszego uzgodnienia terminu załatwienia sprawy w urzędzie za pośrednictwem telefonu lub maila.

Urząd Wojewódzki nadal zachęca do zdalnego załatwiania spraw

– Jednocześnie w dalszym ciągu zachęcamy klientów PUW w Rzeszowie do załatwiania swoich spraw bez konieczności osobistej wizyty w urzędzie korzystając z możliwości innych kanałów komunikacji takich jak: telefon, e-mail, ePUAP, poczta tradycyjna. Klientów załatwiających sprawy w Urzędzie prosimy o dostosowanie się do zasad bezpieczeństwa zdrowotnego, a w przypadku wystąpienia jakichkolwiek objawów chorobowych prosimy o nieprzychodzenie do Urzędu i przełożenie wizyty na inny termin – mówi Małgorzata Waksmundzka-Szarek.

Zanim klient wybierze się do Urzędu Wojewódzkiego, musi zapoznać się z listą zasad, którą trzeba spełnić przed wejściem do budynku:

  • ze względu na stan epidemii przyjmowanie klientów odbywać się będzie wyłącznie po uprzednim telefonicznym lub mailowym ustaleniu terminu wizyty, o wyznaczonej godzinie przyjęcia. Prosimy o przybycie na 10 minut przed wyznaczoną godziną wizyty i oczekiwanie przed wejściem do budynku.
  • niestawienie się na wizytę o ustalonej godzinie powoduje anulowanie wizyty i konieczność ponownej rejestracji nowej wizyty.
  • bezpośrednia obsługa klientów odbywać się będzie we wtorki w godz. od 8:15 do 15:45, natomiast w pozostałe dni tygodnia od 7:45 do 15:15. Obsługa klientów w oddziałach paszportów w Rzeszowie, Tarnobrzegu, Krośnie i Przemyślu we wtorki od 10:15 do 17:45.

W celu ograniczenia kontaktów pracowników nieobsługujących bezpośrednio klientów zewnętrznych, Urząd Wojewódzki wprowadza organizację wejść i wyjść z budynków:

  • budynek PUW w Rzeszowie przy ul. Grunwaldzkiej: dla klientów wyznacza się wejście główne do budynku od strony ogrodów bernardyńskich (strona zachodnia),
  • budynek Delegatury PUW w Tarnobrzegu przy ul. 1 Maja: dla klientów uruchomione zostaje wejście od strony północnej (od „Tygodnika Nadwiślańskiego”),
  • w pozostałych obiektach Urzędu organizacja ruchu pracowników i klientów, ze względów logistycznych i technicznych, pozostaje na dotychczasowych zasadach.

Zanim wejdziesz do urzędu, musisz się przygotować

Klienci Urzędu Wojewódzkiego są zobowiązani do:

  • zakrywania ust i nosa za pomocą odzieży lub jej części, maski, maseczki, przyłbicy albo kasku ochronnego oraz odsłonięcia twarzy w celu identyfikacji na wniosek pracownika Urzędu,
  • dezynfekcji rąk po wejściu do budynku Urzędu, w którym dostępny jest dozownik z płynem do dezynfekcji,
  • zachowania dystansu 2 metrów od innych osób przed i w budynku.

Na stanowisku możliwa jest obsługa jednej osoby. Nie dotyczy to osób towarzyszących osobom z niepełnosprawnością, tłumaczy języka, pełnomocników lub rodziców z dzieckiem.

Bezpośrednia obsługa klientów będzie się odbywać na parterach budynków, wg poniższych zasad:

  • budynek PUW w Rzeszowie: klienci Wydziału Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców, będą obsługiwani w pomieszczeniach na parterze budynku: skrzydło A – odbiór paszportów i sprawy cudzoziemców, skrzydło C – składanie wniosków paszportowych,
  • klienci Wydziału Polityki Społecznej będą obsługiwani na dotychczasowych stanowiskach w holu głównym budynku,
  • Biuro Obsługi Klienta będzie prowadzić obsługę klientów w pomieszczeniu dotychczasowej informacji paszportowej (1 stanowisko obsługowe, w tym potwierdzanie profilu zaufanego),
  • w Sali Kolumnowej zorganizowane zostaną stanowiska do bezpośredniej obsługi klientów dla pozostałych komórek Urzędu;
  • w budynkach Delegatur obsługa klientów Wydziału Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców prowadzona będzie w dotychczasowych pomieszczeniach,
  • dla pozostałych komórek organizacyjnych mających kontakt z klientem zostały wyznaczone pomieszczenia do obsługi na parterach budynków.

Dwa pojemniki na dostarczanie korespondencji do Urzędu Wojewódzkiego w Rzeszowie

Urząd przypomina, że klienci we wszystkich sprawach prowadzonych przez PUW w Rzeszowie mogą przesyłać korespondencję pocztą tradycyjną lub za pośrednictwem platformy ePUAP.

Dostarczanie korespondencji przez klientów do Urzędu może odbywać się również przy wykorzystaniu pojemników ustawionych:

  • w budynku Rzeszów ul. Grunwaldzka 15 w przeszklonym wiatrołapie od strony ogrodów bernardyńskich;
  • w pozostałych budynkach (Delegatury Urzędu) przy wejściach głównych na parterze.

Wykaz telefonów kontaktowych do sekretariatów poszczególnych komórek organizacyjnych oraz informacje szczegółowe znajdują się na stronie PUW w Rzeszowie, a także wywieszone zostaną w siedzibie Urzędu.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułBajkowy Dzień Dziecka z Akademia Pana Kleksa Online 1.06.2020 17:00
Następny artykułJak zorganizować najlepszy wieczór panieński? Z nami zorganizujesz go idealnie