Od 2014 roku w roli Safety Cara występował BMW i8, w 2019 zastąpiony przez BMW i8 Roadster. Kierowcą jest Portugalczyk Bruno Ricardo Sobreiro Correia, który od 2009 roku pełnił tę samą rolę w WTCC.
FIA poinformowała, że Mini zostanie wykorzystany w wybranych rundach mistrzostw świata – na zmianę z BMW i8 Roadster. Debiut nowego samochodu bezpieczeństwa nastąpi podczas Rome E-Prix – z Bruno Correią za kierownicą.
Pojazd jest wspólnym dziełem Mini Design i BMW Motorsport. Bazę stanowił Mini Cooper SE. W wersji SC samochód odciążono o 130 kg – do 1230 kg. Układ napędowy z SE zapewnia moc maksymalną 135 kW, maksymalny moment obrotowy 280 Nm. Mini Electric Pasesetter rozpędza się do setki w 6,7 s.
Rozstaw kół powiększono o 10 mm. BMW Motorsport przygotował wyścigowe zawieszenie z regulowanymi amortyzatorami. Zastosowano czterotłoczkowe hamulce, koła z Mini John Cooper Works GP, opony Michelin Pilot Sport w rozmiarze 245/40 R18 – takie same, jak na przednich kołach Formuły E.
Po korekcie kalendarza Rzym będzie podwójną rundą – podobnie jak Valencia E-Prix. Według nieoficjalnych informacji odwołano Marrakesz.
MINI Electric Pacesetter, FIA Formula E Safety Car
Photo by: BMW AG
akcje
komentarze
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS