A A+ A++

Projekt przygotowany przez Ministerstwo Rodziny ma zachęcić pracodawców do zatrudniania starszych pracowników i zatrzymywania ich na lepszych stanowiskach pracy.

Z założeń do projektu ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia wynika, że przedsiębiorca będzie mógł otrzymać dofinansowanie za zatrudnienie osoby poszukującej pracy (np. emeryta), która ukończyła 60 lat – w przypadku kobiety lub 65 lat – w przypadku mężczyzny.

Wysokość dopłaty ma wynosić maksymalnie do 50 proc. minimalnego wynagrodzenia (obecnie byłoby to 2 121 zł) miesięcznie i będzie przysługiwała przez 24 miesiące. Firma w zamian będzie musiała zobowiązać się do dalszego zatrudnienia seniora przez okres kolejnych 12 miesięcy.

Eksperci, z którymi rozmawiała „Rzeczpospolita” do nowego pomysłu rządu podchodzą dość sceptycznie. – Takie dofinansowanie pomogłoby zniwelować niechęć po stronie pracodawców do zatrudniania seniorów. Nie słyszałem jednak, aby taki problem aktualnie istniał w istotnej skali – mówi dr Tomasza Lasockiego z WPiA UW.

Podobnego zdania jest Katarzyna Siemienkiewicz, ekspertka Pracodawców RP. Jak mówi, problem niechęci firm do
oferowania pracy seniorom n … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułIntella X prezentuje „Adventure” – satysfakcjonującą tradycyjną grę z nagrodami w środowisku Web3
Następny artykułCoraz więcej zielonych miejsc pracy. Polacy doceniają perspektywy rozwoju i atrakcyjne zarobki w OZE