Peugeot 308 SW wyskoczył z pudełka i kradnie show nowym kolorem Avatar Blue. Jednak nie tylko uroda to numer popisowy francuskiego kombi. Producent twierdzi, że każdy element nadwozia zaprojektowano od podstaw i dopracowano aerodynamiczne. W efekcie dzięki obniżeniu sylwetki o 2 cm (1,44 m wysokości) i mocniejszemu pochyleniu przedniej szyby nowy Peugeot 308W nie tylko wygląda ekstra ale jest też bardziej opływowy. Współczynnik oporu powietrza Cx to tylko 0,28, a parametr SCx (iloczyn powierzchni czołowej S pojazdu i współczynnika oporu powietrza Cx) wynosi 0,62 m². Magia tych liczb dla kierowcy oznacza oszczędne zużycie paliwa oraz lepszy komfort akustyczny w kabinie.
Do tego atrakcyjne nadwozie nie traci nic na użyteczności. Praktyczne walory nowego kombi opisują solidne liczby. 308 SW powstał na zmodyfikowanej platformie EMP2, czyli podobnie jak hatchback, ale jest od niego dłuższy o 25 cm i ma 4,64 m od początku do końca. Rozstaw osi – co istotne dla przestronności kabiny – zyskał 5,5 cm do 2,73 m, a to lepiej niż VW Golf (2,67 m). W efekcie siedzący na tylnej kanapie mają 129 mm dodatkowego miejsca na wysokości kolan.
Peugeot 308 SW
/
Peugeot
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS