A A+ A++

Peugeot 308 SW wyskoczył z pudełka i kradnie show nowym kolorem Avatar Blue. Jednak nie tylko uroda to numer popisowy francuskiego kombi. Producent twierdzi, że każdy element nadwozia zaprojektowano od podstaw i dopracowano aerodynamiczne. W efekcie dzięki obniżeniu sylwetki o 2 cm (1,44 m wysokości) i mocniejszemu pochyleniu przedniej szyby nowy Peugeot 308W nie tylko wygląda ekstra ale jest też bardziej opływowy. Współczynnik oporu powietrza Cx to tylko 0,28, a parametr SCx (iloczyn powierzchni czołowej S pojazdu i współczynnika oporu powietrza Cx) wynosi 0,62 m². Magia tych liczb dla kierowcy oznacza oszczędne zużycie paliwa oraz lepszy komfort akustyczny w kabinie.

Do tego atrakcyjne nadwozie nie traci nic na użyteczności. Praktyczne walory nowego kombi opisują solidne liczby. 308 SW powstał na zmodyfikowanej platformie EMP2, czyli podobnie jak hatchback, ale jest od niego dłuższy o 25 cm i ma 4,64 m od początku do końca. Rozstaw osi – co istotne dla przestronności kabiny – zyskał 5,5 cm do 2,73 m, a to lepiej niż VW Golf (2,67 m). W efekcie siedzący na tylnej kanapie mają 129 mm dodatkowego miejsca na wysokości kolan.


Peugeot 308 SW

/

Peugeot


czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNosowska, Mrozu, Kwiat Jabłoni, sanah. Muzyka na wakacje w Gdańsku i Jastarni
Następny artykułDragon Age 4 może pojawić się na EA Play Live 2021