A A+ A++

W Polsce trzeba walczyć z dezinformacją – mówił w programie “Salon Polityczy Trójki” Polskiego Radia minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski. Podkreślił, że resort cyfryzacji będzie pracować nad tym, aby “wielkie platformy sprawdzały, jakie treści dostarczają”.

Fake newsy to zmora XXI wieku. Wraz z rozwojem nowoczesnej technologii, fałszywych wiadomości przybywa jak grzybów po deszczu. Jednym z narzędzi, które przyczyniło się do popularyzacji tego typu materiałów, jest sztuczna inteligencja. W ostatnim czasie coraz częściej do sieci trafiają obrazy, które nie mają nic wspólnego z rzeczywistością, ale “krzyczą”, aby w nie kliknąć.

Swego rodzaju fałszywymi wiadomościami są też fałszywe reklamy, przed którymi w lutym 2024 r. ostrzegał Zespół Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego polskiego sektora finansowego (CSIRT KNF). W tego typu wiadomościach zwykle wykorzystywane są wizerunki znanych postaci lub instytucji, a kampanie nierzadko są stworzone po to, aby zapędzić użytkownika na niebezpieczną stronę, na której ten ma podać swoje wrażliwe dane.

Uruchom wideo

Resort cyfryzacji chce walczyć z fake newsami

Ministerstwo cyfryzacji zamierza walczyć z dezinformacją w Polsce, co podkreślił podczas piątkowej rozmowy na kanale Polskiego Radia minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski.

Jestem przekonany, że trzeba w Polsce walczyć z dezinformacją i będzie to robić resort cyfryzacji. Fake newsy muszą być wyświetlane, wdrażamy nowe akty, które mają obligować wielkie platformy, żeby sprawdzały, jakie treści dostarczają, ale nie może się to odbywać poza prawem – zapowiedział Gawkowski.

Uruchom wideo

Minister podkreśla, że ministerstwo cyfryzacji zamierza walczyć z dezinformacją w internecie i rozpowszechnianiem fałszywych wiadomości. Nie zdradził w rozmowie z Polskim Radiem, jakie konkretnie akty są opracowywane i jaki będą mieć wpływ na rzetelność informacji publikowanych w sieci.

Wyraził się jasno, że wielkie platformy będą zobowiązane do sprawdzenia publikowanych na ich łamach treści, w związku z czym giganci internetowi mogą w nadchodzącym czasie spodziewać się zmian, których zadaniem będzie ograniczenie publikowanych treści, które nie zgodne z rzeczywistością.

Źródło grafik: Adobe Stock, YouTube @PolskieRadio24_pl

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułOtwarcie obwodnicy w Gliwicach. Jakie będą atrakcje?
Następny artykułTeatr Mickiewicza szykuje marcową premierę. „Urok likwidacji” prapremierowo już w sobotę (16.03)