Jak mówił podczas uroczystości minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, ponad 600-metrowa przeprawa jest “arcytrudnym dziełem inżynierskim, które będzie świadectwem możliwości i kunsztu polskich inżynierów”.
Przełożenie ruchu na nową przeprawę nie oznacza końca prac – wszystkie roboty będą ukończone w kwietniu 2022 roku.
W listopadzie rozpocznie się rozbiórka tymczasowych podpór nowego mostu. W tym roku wykonawca przystąpi także do rozbierania starego obiektu. Kończone będą zjazdy indywidualne od strony Nowego Sącza oraz oświetlenie drogi.
Nowy most położony jest poniżej starego i dłuższy od poprzednika o 200 m. Całkowita jego długość wynosi 602 m, szer. 17,18 m, natomiast pylony wznoszą się na ok. 33,5 m od poziomu terenu.
Most ma po jednym pasie ruchu w każdym kierunku.
Ze względu na jego konstrukcję i lokalizację możliwa będzie dobudowa drugiej jezdni z dodatkowym mostem, kiedy zapadanie decyzja o budowie nowej trasy do Nowego Sącza tzw. “sądeczanki”.
Nowy obiekt zastąpił istniejący most w Kurowie, wybudowany w 1943 roku.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS