A A+ A++

Ford Puma ST to bez wątpienia jeden z najbardziej sportowo utalentowanych modeli wśród crossoverów. Dotychczas ta wersja dostępna była tylko z trzycylindrowym, turbodoładowanym silnikiem 1.5 EcoBoost o mocy 200 KM i z manualną 6-biegową skrzynią manualną. Teraz Ford zdecydował się na poszerzenie gamy ST o jeszcze jedną, zelektryfikowaną odmianę silnikową z turbodoładowaną jednostką 1.0 EcoBoost, wspieraną tym razem przez miękki układ hybrydowy 48 V i współpracującą z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią Powershift z 7 przełożeniami.

Podobnie jak w przypadku wariantu 1.5 także nad nową odmianą pracowali specjaliści z działu sportowego Ford Performance, a to oznacza gwarancję doskonałego zachowania auta podczas dynamicznej jazdy i osiągi godne sportowego hot hatcha.

Ford Puma ST 1.0 EcoBoost – jaki ma potencjał

Trzycylindrowy silnik 1.0 EcoBoost z instalacją 48-voltową to znana z oferty Pumy jednostka, dostępna w wariantach o mocy 125 lub 155 KM. W wersji ST została ona jednak zmodyfikowana w taki sposób, by dopasować ją do charakteru auta. Moc podniesiono do 170 KM, a maksymalny moment obrotowy do 248 Nm. Oznacza, że mamy do czynienia z najmocniejszym 1.0 EcoBoostem w historii, a przy okazji Ford wspomina, że silnik ten generuje dwa razy więcej mocy na litr niż Focus ST170 z 2002 roku. Średnie spalanie w cyklu WLTP ma sięgać tylko 6,3 l/100 km.

czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNVIDIA GeForce RTX 4090 Founders Edition z nowym rdzeniem AD102-301. Nie ma co oczekiwać dużych zmian
Następny artykułInformacja o wynikach otwartego konkursu ofert na realizację w 2023 roku zadań publicznych w zakresie ochrony i promocji zdrowia