Nowa Ninja H2 SX, podobnie jak lepiej wyposażona wersja SE (mająca między innymi elektronicznie sterowane zawieszeniem Showa wyposażone w technologię Skyhook), zostały teraz wyposażone w trzy nowe systemy. Są to: system ostrzegania o potencjalnej kolizji (Forward Collision Warning, w skrócie FCW), adaptacyjny tempomat – (Adaptive Cruise Control – ACC), oraz czujnik martwego pola (Blind Spot Detection – BSD).
System radarowy ma możliwość ustawienia odległości od poprzedzającego pojazdu w jednej z trzech pozycji. Gdy dystans zmniejszy się ponad zadane ustawiania system FCW poinformuje kierowcę za pomocą diod umieszczonych w zegarach o pojawiającym się niebezpieczeństwie. W takiej sytuacji dalsza reakcja należy wyłącznie do motocyklisty.
Za to w przypadku gdy będziesz korzystał z aktywnego tempomatu (ACC), w momencie wykrycia przeszkody, uruchomiony zostanie system hamulcowy, a motocykl zacznie zwalniać. Wszystko odbędzie się automatycznie, bez udziału motocyklisty.
Natomiast gdy dystans ponownie zwiększy się ponad zadaną odległość, motocykl zacznie płynnie przyspieszać, tak by szybko i bezpiecznie osiągnąć zadaną wcześniej prędkość. Oba systemy, do pracy wykorzystują przedni radar. Do czego służy zatem ten zamontowany z tyłu? Jest on wykorzystywany do wykrywania innych pojazdów w tak zwanym martwym polu. O przeszkodzie informować o tym będą świecące na pomarańczowo diody w prawym lub lewym lusterku, w zależności od tego, z której strony zbliża się nadjeżdżający pojazd.
Od strony mechanicznej w Kawasaki nie zmieniło się nic. Dla przypomnienia Ninja H2 SX jest napędzana litrowym silnikiem wyposażonym w doładowanie mechaniczne (Supercharger), dzięki któremu osiąga ona moc 200 KM. Pozwala to na osiągnięcie prędkości maksymalnej 299 km/h i przyspieszeń do setki w czasie 3,2 s!
W standardzie Kawasaki H2 SX jest wyposażony w system doświetlania zakrętów z wykorzystaniem diod LED, wielostopniową kontrolę trakcji, tryby jazdy, bezkluczykową stacyjkę, system monitorowania ciśnienia powietrza w oponach czy quickshifter.
Motocykliści którzy zdecydują się wykorzystywać H2 SX do turystyki docenią bezstelażowy zestaw kufrów bocznych pomalowanych w kolorze motocykla. W górach z pewnością przyda się system ułatwiający ruszanie na wzniesieniach vehicle hold assist (VHA). Poziom bezpieczeństwa podnosi Emergency Stop Signal, w którym tylne światło zaczyna świecić pulsacyjnie w momencie awaryjnego hamowania. Uff sporo tego.
W tak wyposażonych motocyklach nie mogło zabraknąć nowego system Kawasaki SPIN, czyli systemu umożliwiającego podłączenie telefonu z wyświetlaczem TFT o przekątnej 6,5 cala i korzystanie z około 20 aplikacji, z których informacje wyświetlana są w kokpicie – są to m.in. wskazówki nawigacyjne, informacje o pogodzie, odtwarzanej muzyce, kontaktach oraz wiele innych.
Pierwsze motocykle pojawią się w salonach już wiosną 2022 roku.
Kolory na nadchodzący sezon to: Emerald Blazed Green, Metallic Diablo Black, Metallic Graphite Grey
Dane techniczne Kawasaki Ninja H2 SX |
|
Silnik: | chłodzony cieczą, rzędowy, czterocylindrowy, rozrząd DOHC, cztery zawory na cylinder, wtrysk paliwa, średnica gardzieli 40 mm |
Przeniesienie napędu: | mechanicznie sterowane, wielotarczowe sprzęgło mokre, skrzynia 6-biegowa, napęd tylnego koła łańcuchem. |
Śr. cylindra x skok tłoka | 76,0 x 55,0 mm |
Pojemność skokowa | 998 cm3 |
Stopień sprężania | 11,2:1 |
Moc maksymalna | 200 KM (147 kW) przy 11 000 obr/min |
Maks. moment obr. | 137 Nm przy 8500 obr/min |
Rama: | kratownicowa, stalowa. |
Zawieszenia: | przód – widelec upside-down, śr. goleni 43 mm, skok 120 mm, pełna regulacja, tył – dwuramienny wahacz z aluminium, amortyzator z pełną regulacją, skok 139 mm. |
Hamulce: | przód – 2 tarcze, śr. 320 mm, radialne, czterotłoczkowe zaciski monoblock, tył – 1 tarcza, śr. 250 mm, 2-tłoczkowy zacisk, ABS. |
Rozmiary opon p/t | 120/70-17 / 190/55-17 |
WYMIARY I MASY | |
Rozstaw osi | 1480 mm |
Wysokość kanapy | 835 mm |
Masa na sucho | 266 kg (267 Ninja H2 SX SE) |
Poj. zbiornika paliwa | 19 l |
Cena | nieustalona |
zobacz galerię
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS