A A+ A++

Tak jak już wcześniej Aprilia zdążyła nas do tego przyzwyczaić za zmianami wchodzącymi do flagowego modelu sportowego RSV4 dość blisko podążają również zmiany w topowej odmianie nakeda, czy też typer-nakeda włoskiej marki czyli Tuono V4. Nie inaczej jest również w tym przypadku. Nowe owiewki inspirowane RS660 i Tuono 660 zintegrowane ze skrzydełkami aerodynamicznymi, oraz nowe oświetlenie DRL w systemie LED, zawitało również do Tuono zarówno w wersji zwykłej, jak i topowej Factory. Co ciekawe silnik Tuono – w przeciwieństwie do tego z RSV4 – pozostaje bez zmian i wciąż będzie miał pojemność 1077 cm3. Na szczęście dostosowanie go do restrykcyjnych norm Euro5 nie wpłynęło na moc silnika, która pozostaje na poziomie 175 KM. To logiczne, biorąc pod uwagę fakt, że dokładnie z tego samego silnika wcześniej wyciśnięto 217 KM, więc zapewne wystarczyło kilka zabiegów i modyfikacji na poziomie elektroniki aby utrzymać deklarowaną moc.

Bliźniacze zmiany

Podobnie jak w RSV4 zmianom uległy też systemy elektroniczne i komputer ECU – Tuono podobnie jak RSV4 polega na ECU Magneti Marelli 11MP oraz nowym systemie sześcioosiowego IMU, który również pozwolił wprowadzić zmiany na poziomie elektronicznych wspomagaczy – tu również pojawiło się 6 trybów jazdy (trzy na tor w tym dwa regulowane manualnie, oraz trzy na drogę, w tym jeden regulowany indywidualnie), regulacja siły hamowania silnikiem, ustawienia kontroli trakcji, kontroli unoszenia się przedniego koła i ABS na zakręty. Wszystko to jest ustawiane poprzez nowy, większy wyświetlacz TFT.

Tuono V4 2021 zostało również wyposażone w nowy, lżejszy, aluminiowy wahacz z dolnym wzmocnieniem (podobno efekt rozwoju w MotoGP). Jeśli zdecydujesz się na wersję Factory, znajdziesz na pokładzie również elektronicznie sterowane, półaktywne zawieszenia Ohlins Smart EC 2.0.

Tuono V4 lepsze do turystyki?

Nowe owiewki, oświetlenie LED, ale też nowa elektronika oraz lepsza przydatność do jazdy turystycznej oraz z pasażerem – oto nowe Tuono V4 2021

Jest też dobra wiadomość dla tych którzy lubią zabrać na pokład pasażerkę, lub pasażera. Aby udogodnić jazdę „plecaczkowi” Aprilia obniżyła wysokość podnóżków pasażera, oraz poprawiła obicie siodła, które teraz ma oferować znacznie lepszy komfort.

Na koniec Aprilia poprawiła też pozycję kierowcy dzięki wyższej kierownicy nowemu kształtowi zbiornika i tylnej sekcji. Cenną informacją dla lubiących dalsze wyjazdy jest poprawiona owiewka oraz fakt, że będzie opcja wyposażenia Tuono V4 w akcesoryjne kufry/sakwy pozwalające przewieźć bagaż. Nieźle!

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSONDAŻ. PiS zdecydowanym liderem. KO nadal przed Hołownią
Następny artykułNajdłuższy okupacyjny studencki strajk w Europie. (Wspomnienie uczestnika)…