A A+ A++

Kinetic Energy Recovery System było jednym z głównych elementów rywalizacji ostatnich lat ery silników V8. Kierowcy mogli na każdym okrążeniu przez 6,67 sekundy używać 80 KM pochodzących ze zgromadzonej energii.

W obliczu wprowadzenia hybrydowych motorów V6 w 2014 roku ten układ zniknął z F1, a zastąpiło go ERS. Ów system wykorzystuje elementy MGU-H, MGU-K, akumulatorów oraz elektroniki sterującej, by wytworzyć potrzebną moc.

W ramach przygotowań do nowej ery silnikowej, datowanej na sezon 2026, wiadomo było, że FIA będzie pracować nad rozwiązaniem poprawiającym efektywności walki koło w koło. W tym kontekście na samym początku tych prac mówiło się o “ulepszonym” przycisku do wyprzedzania i sądząc po najnowszym kształcie zmienionych przepisów, faktycznie może pojawić się coś w rodzaju push to pass.

Już rano zwrócili na to uwagę czujni obserwatorzy, a później serwis Motorsport. Najnowsza wersja pierwszego punktu art. 5.4.8 nakreśla wykorzystanie systemu ERS-K (odpowiednik obecnego ERS-u) do prędkości 345 km/h, a drugi odnosi się do override mode, dzięki czemu kierowcy mają używać dodatkowej mocy aż do 355 km/h.

To powinno skutecznie poprawić rywalizację na torze, a o ten aspekt mocno obawiali się przeciwnicy nowych jednostek. Przypomnijmy, że będą one generować nieco inne wartości. Moc silnika spalinowego spadnie do około 400 kW (544 KM), a hybrydy zwiększy się do 350 kW (470 KM). Więcej szczegółów odnośnie tych zmian można znaleźć TUTAJ.

Warto także wspomnieć o modyfikacjach, jakie zajdą w samych bolidach. Będą na pewno lżejsze, mniejsze i zwinniejsze, a ponadto FIA wciąż prowadzi zaawansowane prace nad wprowadzeniem aktywnej aerodynamiki, która załatwiłaby kwestię obaw o opór na prostych. Więcej szczegółów w tej sprawie można znaleźć TUTAJ.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSzwecja kupuje ar­ty­leryj­skie kutry moź­dzie­rzowe
Następny artykułWrzosek wyleci z Lex Super Omnia?! “Niczego nie wykluczamy”