Toyota 4Runner, czyli terenowy model oferowany już od 40 lat, doczekał się kolejnej generacji. Samochód będzie dostępny w trzech wariantach napędowych i aż dziewięciu odmianach wyposażenia.
Toyota 4Runner to terenowy model, który oferowany jest już od 40 lat. Samochód nie jest dostępny w Europie (musimy zadowolić się Land Cruiserem). Cieszy się natomiast sporą popularnością za oceanem – w Ameryce Północnej. Japoński producent zaprezentował właśnie kolejne, szóste wcielenie auta. Auto zwraca na siebie uwagę m.in. żywcem zabranymi z modelu Tacoma reflektorami, które dodają 4Runnerowi i agresywnego wyglądu. Nie zabrakło również “TOYOTA” na osłonie chłodnicy.
Wewnątrz, przed kierowcą znajdziemy 7-calowy ekran wskaźników. W wyższych wersjach wyposażeniowych będzie 12,3-calowy wyświetlacz. Do obsługi multimediów służy 8-calowy lub 14-calowy (w zależności od wersji) ekran systemu multimediów. Auto możemy połączyć z telefonem bezprzewodowo, za pomocą Apple CarPlay i Android Auto. Nie zabrakło oczywiście również portów USB typu C. W standardzie samochód wyposażony jest w szereg systemów bezpieczeństwa, w tym m.in.: system zapobiegania kolizjom z funkcją wykrywania pieszych, asystenta znaków drogowych czy asystenta pasa ruchu.
Zdecydowanie ważniejsze są jednak inne kwestie w tym aucie. Toyota 4Runner zbudowana została na tej samej platformie japońskiego producenta (TNGA-F) co Land Cruiser, Sequoia, Tundra czy Tacoma. Oznacza to więc, że mamy do czynienia z konstrukcją na ramie. Japoński producent chwali się m.in. systemem odłączania drążka stabilizatora. Kierowca może zmieniać ustawienia za pomocą przełącznika na desce rozdzielczej. Kąt natarcia w nowej generacji 4Runnera wynosi 32 stopni, a kąt zejścia 24 stopnie.
W 4Runnerze znajdziemy dwa układy napędowe. W obu bazą jest czterocylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 2,4 litra. W pierwszym wariancie generuje one 278 KM i 430 Nm momentu obrotowego. Klienci będą mogli zdecydować się również na odmianę hybrydową. Silnik benzynowy jest wówczas wspierany przez 48-konną instalację elektryczną z akumulatorem o pojemności 1,87 kWh. W tej odmianie auto generuje 326 KM i 630 Nm. W hybrydowej specyfikacji 4Runner może holować przyczepę o masie 6 tys. funtów, czyli, w przeliczeniu, ponad 2,7 tony. 4Runner dostępny jest z napędem na tylną oś, dołączanym napędem na przód oraz stały … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS