A A+ A++

„Odblask to nie obciach” jest akcją, której celem jest promowanie oraz uświadamianie uczestników ruchu drogowego, jak ważne dla bezpieczeństwa każdego pieszego i rowerzysty jest noszenie elementów odblaskowych. Po ulicach miasta jeździ oznakowany autobus komunikacji miejskiej, który ma przypominać użytkownikom dróg o konieczności noszenia przez pieszych elementów odblaskowych.

Starachowice są 20 miastem na mapie Polski, gdzie społecznik Sławomir Piotrowski z nieformalnej grupy „Sławek & Przyjaciele”, zachęca do bycia widocznym na ulicach.

Nieoznakowane sylwetki na ciemnych ulicach kierowcy dostrzegają z odległości 20-30 metrów. Gdy pieszy użytkownik dróg posiada odblaski, widoczny jest dla kierowców już z odległości 130-150 metrów.

– Celem tej akcji jest poprawa bezpieczeństwa na drogach poprzez wzrost świadomości związanej z byciem widocznym na drodze oraz promocją używania elementów odblaskowych przez dzieci, młodzież i dorosłych – mówił podczas konferencji, która odbyła się na placu przy ulicy „Na Szlakowisku”, organizator akcji Sławomir Piotrowki. – Ma on być osiągnięty przez prezentację m.in. w przedszkolach i szkołach podstawowych „urządzenia” nazwanego „magiczną” tubą. Tuby w prosty i dobitny sposób pokazują różnicę jak po zmierzchu widoczna jest osoba z odblaskami, a jak bez nich. Ich wielką zaletą jest to, że w każdej chwili i w dowolnym miejscu, bez względu na porę dnia i nocy możemy zaprezentować symulację drogową „po ciemku”.

Dodatkowo, przez 6 miesięcy po ulicach miasta będzie jeździł autobus, na którym zostały umieszczone logotypy firm i instytucji – partnerów projektu. Zebrane w ten sposób fundusze pozwolą sfinansować produkcję „magicznych” tub.

– Partnerami akcji są firmy, które angażują się społecznie na terenie miasta oraz instytucje i służby dbające o bezpieczeństwo mieszkańców – mówi prezydent Starachowic Marek Materek. – Warto nosić odblaski dlatego, że każdy drobny, świecący element może uchronić nas od niebezpieczeństwa, pozwolić przejść i przeżyć. Serdecznie dziękuję za tę inicjatywę i za to, że włączył pan do akcji Starachowice – dodał.

Partnerzy akcji to: Urząd Miejski, Starostwo Powiatowe, Komenda Powiatowa Policji, Straż Miejska, Zakład Energetyki Cieplnej – Wydział Komunikacji Miejskiej, Kleen Tex, Star San Duo, Arhen, CH Galardia, Optyk Matys, Bar Miś, Hotel Jantar Ustka, Agencja Reklamowa Studio Magoria.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWejherowska Gala Sportu. Zgłoszenia do końca stycznia
Następny artykułPlan wizyt duszpasterskich w Mielcu