A A+ A++

Norwegia liderem na rynku FSRU

31.12.2019r. 05:35


Hoegh LNG, norweska firma spedycyjna i projektowa, poinformowała, że została wybrana do trzech kontraktów z ruchomymi jednostkami magazynowania i regazyfikacji (FSRU), a udział w innych przetargach w Azji jest analizowany, ponieważ niższe ceny gazu ziemnego stymulują popyt na takie usługi.


“Gwałtowny wzrost na rynku LNG utrzymuje się przy 15-procentowym wzroście wolumenu w porównaniu z rokiem poprzednim, napędzanym większą liczbą LNG na rynku po konkurencyjnych cenach. Wspiera to ciągły popyt na LNG, szczególnie w gospodarkach o wysokim wzroście w Azji “- powiedział Sveinung J.S. Stohle, prezes i dyrektor naczelny Hoegh LNG.

27 sierpnia 2019 r. Hoegh LNG odebrał dziesiątą pływającą jednostkę magazynującą i regazyfikacyjną (FSRU) o nazwie “Hoegh Galleon. Ten wysokiej klasy terminal pływający został zbudowany w Samsung Heavy Industries w Korei Południowej. Ma pojemność 170 000 m sześc. LNG i zdolność regazyfikacji 750 mln standardowych stóp sześc. dziennie. Jednostka jest wyposażona w membranowy system ograniczający GTT Mark III i napęd na trzy paliwa dieslowo-elektryczne (TFDE).

“Dostawa terminalu stanowi zakończenie programu nowego budownictwa Hoegh LNG i potwierdza pozycję firmy jako lidera branży na rynku FSRU” – dodaje prezes Hoegh LNG.

Od września 2019 r. Hoegh LNG, w ramach umowy czarterowej na czas (18 miesięcy) z Cheniere Marketing International LLP, “Hoegh Galleon” uczestniczy w projekcie AIE FSRU polegającym na rozwinięciu terminala importowego skroplonego gazu ziemnego w Port Kembla w Australii.

Hoegh wspólnie z norweskimi partnerami Stolt-Nielsen Limited i Golar LNG Limited jest również zaangażowany finansowo i rzeczowo (jako “Sponsor”) we współpracę z brytyjskim LNG Avenir przy budowie czterech LNG o pojemności 7,5 tys. m sześc. i dwóch o pojemności 20 tys. m sześc. w Chinach oraz terminala LNG i obiektu dystrybucyjnego w porcie Oristano na Sardynii.

Hoegh jest dodatkowo zaangażowany w negocjacje i działania związane z rozwojem biznesu, których głównym celem jest zabezpieczenie stałych umów długoterminowych dla wszystkich FSRU obecnie objętych krótkoterminowymi umowami przewoźników do końca 2021 r.

Ponadto firma z końcem 2018 r. podpisała 10-letniej umowę czarterową z inną australijską firmą AGL Energy na budowę terminala FSRU w Crib Point w południowo-australijskim stanie Victoria.

Hoegh poinformował, że całkowity dochód za trzeci kwartał 2019 r., wyniósł 82,16 mln USD i niewiele zmienił się w porównaniu do 82,25 USD z trzeciego kwartału 2018 r., ale był wyższy od dochodu w drugim kwartale br., który obliczono na 75,5 mln USD.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSylwester bez fajerwerków. Kluczbork rezygnuje z pokazu sztucznych ogni
Następny artykułPlebiscyt Kroniki Tygodnia: Pierścionek z brylantem dla zakochanych