Dzisiaj, 12 stycznia (12:00)
Aktualizacja: Dzisiaj, 12 stycznia (12:33)
Teleplatforma Pierwszego Kontaktu umożliwia uzyskanie dostępu do niezbędnej opieki zdrowotnej. Za sprawą systemu możesz skonsultować się z lekarzem wtedy, gdy tego potrzebujesz. Nawet po zamknięciu gabinetu, w nocy, czy w weekendy i święta. Wyjaśniamy, co to jest TPK, jaki numer wybrać i kiedy można dzwonić.
Pandemia Covid-19 wymagała od systemu opieki zdrowotnej sprostania nowym wymaganiom. Jednym z nich była konieczność świadczenia pomocy osobom, które nie mogły opuścić swojego miejsca zamieszkania.
Efektem jest rozwinięcie sektora pomocy zdalnej, konsultacji niewymagających bezpośredniego kontaktu na linii lekarz-pacjent. Jednym z takich rozwiązań jest Teleplatforma Pierwszego Kontaktu. Dowiedz się, co to jest, kiedy można dzwonić i jaki numer wybrać.
Czytaj również: ZUS zaostrzy kontrole w polskich domach? Oto kto miałby znaleźć się pod lupą
TPK to system pomocy zdalnej, który umożliwia konsultację lekarza z pacjentem bez konieczności dojazdu do chorego, czy gabinetu specjalisty.
Dzwoniąc do TPK, można otrzymać porady dotyczące poprawy aktualnego stanu zdrowia, czy diagnozę przyczyny pojawiających się objawów. Oprócz tego, za pośrednictwem Teleplatformy Pierwszego Kontaktu lekarz może wystawić e-Receptę oraz e-Zwolnienie.
Czytaj również: Zwolnienia lekarskie przez teleporadę. Minister zdrowia wyjaśni sprawę z prezes ZUS
Jaki numer wybrać, żeby uzyskać telefoniczną pomoc lekarza? Teleplatforma Pierwszego Kontaktu jest dostępna pod bezpłatnym numerem 800 137 200.
Po nawiązaniu kontaktu konsultant obsługujący pacjentów TPK przeprowadza wstępny wywiad. Na tym etapie prosi o podanie podstawowych danych: imię, nazwisko i numer PESEL. Następnie połączenie jest przekierowywane do lekarza lub pielęgniarki.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS