A A+ A++

Fundacja Wolność od Religii rozpoczęła swoją działalność 10 lat temu. W związku z tym organizacja zainicjowała kampanię, w ramach której na ulicach m.in. Warszawy, Gdyni oraz Wrocławia pojawiły się nośniki reklamowe z hasłem „Nie dajemy wiary. Dajemy wolność”.

zdjęcie główne: facebook.com/wolnoscodreligii

W 2021 roku mija dziesięć lat, od kiedy Fundacja Wolność od Religii rozpoczęła swoją działalność na rzecz realnego rozdziału kościoła od państwa w Polsce i walkę o prawo obywateli do samostanowienia w kwestii wiary oraz przeciwdziałanie dyskryminacji osób niewierzących.

W związku z tym wraz z początkiem kwietnia br. Fundacja zainicjowała nową, outdoorową kampanię, w ramach której w wybranych ośmiu miastach Polski – Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Gdańsku, Gdyni, Poznaniu, Lublinie i Tczewie – pojawią się nośniki cyfrowe mało i wielkopowierzchniowe oraz citylighty z hasłem „Nie dajemy wiary. Dajemy wolność”.

W jubileuszowej kampanii Fundacja chce powrócić do prostoty swojej pierwszej ogólnopolskiej akcji billboardowej, która była realizowana pod hasłem „Nie zabijam. Nie kradnę. Nie wierzę”. Tym razem zaś użyto potocznego sformułowania „nie dajemy wiary” w nowym kontekście. Ponadto, w ramach inicjatywy fundacja przypomina, że bez wolności światopoglądowej, wolność zapisana w polskiej Konstytucji nie jest realnie zagwarantowana. „Wiara jest kwestią prywatną, indywidualną. Wiara jednych nie może decydować o losie innych, nawet jeśli ci pierwsi są u władzy” – czytamy w opisie kampanii. 

– Wolność, która jest zapisana w nazwie fundacji to coś więcej niż często przypisywana nam przez oponentów „walka z kościołem”. Punkt ciężkości jest zupełnie gdzie indziej – walczymy o prawo obywateli Rzeczpospolitej do wolności wyznania, wolności słowa. Negować naszą działalność mogą tylko ci, dla których wolność nie jest fundamentalną wartością człowieka – mówi Dorota Wójcik, prezeska Fundacji Wolność od Religii.

PS

Miłość Nie Wyklucza i Grupa Stonewall zainicjowały akcję pod hasłem „Kochajcie mnie, mamo i tato”, która jest odpowiedzią na billboardy przeciwko rozwodom. Z tej okazji stowarzyszenia zainicjowały zbiórkę, podczas której udało się już zebrać ponad pół mln złotych.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMelissa Vargas z kolejnym obywatelstwem
Następny artykułCzęści samochodowe w Wiśle. Mieszkańcy Tyńca uzbierali górę śmieci