A A+ A++

Jeszcze w październiku na lubelskie tory wyjadą pierwsze Impulsy dostarczone przez Newag. Wartość dziewięciu elektrycznych pociągów to ponad 165 mln zł.

Impulsy dla województwa lubelskiego

Umowa pomiędzy województwem lubelskim, a spółką Newag na dostawę elektrycznych zespołów trakcyjnych Impuls 2 została zawarta 9 grudnia 2019 roku. Początkowo przedmiotem dostawy było 8 fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT), jednakże Zarząd Województwa Lubelskiego zwiększył pierwotne zamówienie do 9 szt. Łączna wartość umowy wynosi ponad 165 mln zł, z czego 130 mln zł to dofinansowanie

Pierwotnie wszystkie pojazdy miały zostać dostarczone w ciągu 24 miesięcy od podpisania umowy, tj. w IV kwartale 2021 r. Wykonawca skrócił jednak czas dostawy i przekazał 30 września siedem pojazdów. Pozostałe dwa pojazdy zgodnie z przedstawionym przez spółkę harmonogramem pojawią się na szlakach kolejowych naszego regionu do początku grudnia, a więc już w ciągu półtora miesiąca.

„Zakup nowych składów to, po inwestycjach drogowych, kolejny krok w kierunku poprawy komunikacyjnej województwa lubelskiego. Realizowane inwestycje przekładają się bezpośrednio na komfort podróży, co dostrzegają pasażerowie korzystający z kolei. Kolej to także lepsza dostępność miejscowości i mobilność społeczeństwa, rozwój gospodarczy i lepszy klimat” – mówi Jarosław Stawiarski, marszałek województwa lubelskiego.

Nowe pociągi zostaną przekazane w dzierżawę spółce Polregio, odpowiedzialnej za przewozy o charakterze użyteczności publicznej w transporcie kolejowym na terenie województwa lubelskiego. Przeznaczone zostaną do obsługi połączeń regionalnych, zastępując tym samym najstarsze niezmodernizowane elektryczne zespoły trakcyjne serii EN57 eksploatowane na zelektryfikowanych liniach kolejowych:

  • Nr 2 (odc. Łuków – Terespol);
  • Nr 7 (odc. Dęblin – Lublin – Chełm);
  • Nr 26 (odc. Łuków – Dęblin);
  • Nr 68 (odc. Lublin – Kraśnik – Szastarka);
  • Nr 581 (odc. Świdnik Miasto – Lublin Airport).

Nowe EZT Impuls 2 mogą poruszać się z prędkością do 160 km/h. Pojazdami w komfortowych warunkach może podróżować do 105 pasażerów na miejscach siedzących (w tym 9 na miejscach uchylnych). W pojazdach przewidziana została także przestrzeń uniwersalna, która umożliwia przewóz rowerów oraz większego bagażu. W przypadku zwiększonych potrzeb przewozowych możliwe będzie ich łączenie w zestawy do trzech sztuk w ramach tzw. trakcji wielokrotnej zwiększając tym samym trzykrotnie podaż miejsc.

Wśród udogodnień nowoczesnych pojazdów znalazły się również: klimatyzacja, dostęp do Wi-Fi, audiowizualny system informacji pasażerskiej czy też gniazdka sieciowe i USB umożliwiające ładowanie urządzeń elektronicznych takich jak smartfony czy laptopy. Bezpieczeństwo pasażerów zwiększy umieszczony w każdym z pojazdów defibrylator AED.

ETZ Newag Impuls 2
Wnętrze ETZ Newag Impuls 2
Wnętrze ETZ Newag Impuls 2
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułCzym zajmie się dziś Sejm? NA ŻYWO z parlamentu
Następny artykułStłuczka na rondzie Sulejowskim