A A+ A++

Netflix ma powody do zadowolenia. Platforma streamingowa zanotowała wzrost liczby nowych subskrybentów, a wyniki, jakie osiągnęła w pierwszym kwartale 2024 roku zaskoczyły nawet analityków. Jednocześnie serwis decyduje się na krok, który w tej sytuacji zaskakuje.

Netflixowi w Q1 2024 przybyło 9,3 miliona nowych subskrybentów, co przekroczyło wcześniejsze szacunki. Łącznie platforma posiada 269,6 mln abonentów na całym świecie. „Prawie 270 milionów gospodarstw domowych w ponad 190 krajach subskrybuje Netflixa. Przy średniej liczbie ponad dwóch osób w gospodarstwie domowym, mamy widownię liczącą ponad pół miliarda osób. Żadna firma rozrywkowa nigdy wcześniej nie działała na taką skalę i z takimi ambicjami” – napisała firma w liście do inwestorów.

Netflix zanotował 9,3 mln nowych subskrybentów w pierwszym kwartale 2024 roku.

Jednocześnie Netflix wygenerował przychody w wysokości 9,4 miliarda dolarów (8,8 miliarda euro), co oznacza wzrost o 15 procent rok do roku, z kolei dochód operacyjny wyniósł 2,6 miliarda dolarów. Pomimo pozytywnych danych, rozczarowujące prognozy przychodów za drugi kwartał spowodowały, że 19 kwietnia akcje spółki spadły o ponad 3 procent.

Komentując wyniki, Paolo Pescatore z PP Insight powiedział: „Oczekiwania są zawsze wysokie i firma nie zawiodła. Świetny początek nowego roku i absolutnie imponujący wynik netto za kwartał. Niezależnie od tego, czy przedsiębiorstwo przestanie patrzeć na liczbę abonentów i skupi się na finansach, wzrost netto to kluczowy wskaźnik, który każdy chce widzieć. Te najnowsze wyniki podkreślają strategię platformy zakładającą rozwój dzięki nowym inicjatywom, takim jak blokowanie możliwości udostępniania haseł i wdrożenia planu z reklamami. Nadal istnieje wiele możliwości dalszego rozwoju”.

Po ogłoszeniu wyników za pierwszy kwartał Netflix zdecydował się ukryć liczbę subskrybentów i w obliczu wzrostu bazy użytkowników jest to zaskakujące. Jednak zdaniem platformy dane są niemiarodajne. Zamiast tego firma chce skupić się bardziej na przychodach, marży operacyjnej oraz zaangażowaniu klientów.





Obserwuj nas w Google News

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułCzy Wrona ma rację, czy nie?