A A+ A++

Take-Two Interactive, macierzysta firma 2K Games, odniosła kolejne sądowe zwycięstwo w sprawie dotyczącej praw do tatuaży LeBrona Jamesa użytych w grze NBA 2K. Sprawa toczyła się przed sądem w Ohio, gdzie firma udowodniła, że posiada niejawną licencję na wykorzystanie wizerunku zawodnika, obejmującą również jego tatuaże.

Sąd przekonany przez argumenty Take-Two uznał, że prawa autorskie tatuażysty Jimmy’ego Haydena, który oskarżył firmę o naruszenie jego praw autorskich, nie zostały pogwałcone. Hayden, znany z tworzenia tatuaży dla innych gwiazd NBA, takich jak Shaquille O’Neal czy Kyrie Irving, wnioskował o odszkodowanie, twierdząc, że gry NBA 2K naruszają jego prawa autorskie przez reprodukcję jego dzieł.

Adwokat Take-Two, Dale Cendali, skomentował wyrok jako istotny dla całej branży rozrywkowej oraz dla każdego, kto posiada tatuaże i mógłby obawiać się ograniczeń w ich eksponowaniu. Wyrok ten zapadł po serii podobnych procesów i zdaje się rysować nowe kontury praw autorskich w kontekście cyfrowym, dotyczących tego, jak i kiedy prace tatuażystów mogą być reprodukowane w mediach.

Początek tej sprawy sięga 2017 roku, kiedy to Hayden po raz pierwszy złożył pozew przeciwko Take-Two. Wcześniej podobna sprawa w Illinois zakończyła się przyznaniem tatuażyście 3750 dolarów (około 15 tysięcy złotych) odszkodowania za wykorzystanie jego prac w grze WWE 2K. Chociaż kwota może wydaw … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZajęcia praktyczne w… sercu lokalnej demokracji. Studentów interesowało mnóstwo tematów [FOTO]
Następny artykuł15 medali dla UMKS Kwidzyn w KMP