A A+ A++

Częstochowa. Remont “gierkówki”. Jak zapowiadali drogowcy, ruszyły prace nad budową nowego wiaduktu na Rakowie. Przerwana kilka miesięcy temu inwestycja na DK91 wchodzi w kolejną fazę.

Sterczące przez wiele miesięcy betonowe filary nowej estakady na Rakowie wreszcie przestaną straszyć. Realizująca inwestycje firma NDI rozpoczęła właśnie instalację stalowych przęseł na powstającym wiadukcie. Po zabezpieczeniu szkieletu konstrukcji powłoką antykorozyjną w zakładzie prefabrykacji w Kielcach, elementy wiaduktu przybyły w nocy z 17 na 18 stycznia do Częstochowy. Operatorzy dźwigu i podnośników od rana pracują nad położeniem elementów szkieletu na betonowych podporach. Kilka z nich udało się już umieścić na górze.

Zobacz galerię(13 zdjęć)

Z powodu prac przy estakadzie, mieszkańców Częstochowy dotknęły kolejne utrudnienia – nie można już poruszać się przez przejście dla pieszych po południowej stronie skrzyżowania al. Wojska Polskiego i al. Pokoju.

Najlepszym sposobem ominięcia utrudnień będzie, tak jak dotychczas, korzystanie z autostradowej obwodnicy miasta. Ruch lokalny i regionalny został skierowany na objazdy ulicami miasta. Sugerowaną alternatywą wobec zamknięcia nitki „na Warszawę” będzie objazd po analogicznej do kierunku południowego trasie, czyli od ul. Rakowskiej przez Jagiellońską do ul. Bohaterów Monte Cassino i dalej – np. ul. Śląską, Kilińskiego do alei Jana Pawła II i węzła z aleją Wojska Polskiego. Czynny pozostaje przejazd przez skrzyżowanie alei Wojska Polskiego z aleją Pokoju do ulicy Jagiellońskiej w obu kierunkach. Przez 2-3 tygodnie ma byc jeszcze czynny zjazd na DK91 w kierunku Katowic z ulicy Rakowskiej.

Niezmiennie najszybszym środkiem lokomocji do poruszania się na osi północ – południe w Częstochowie pozostanie tramwaj. Organizacja ruchu w takiej formie jak wyżej, z niewielkimi modyfikacjami w ciągu kolejnych miesięcy, zostanie utrzymana do końca planowanych prac w alei Wojska Polskiego. W ślad za dotychczasowymi i planowanymi na najbliższe tygodnie rozbiórkami kładek dla pieszych wykonawca po 16 stycznia wyznaczy naziemne, ogrodzone i utwardzone szlaki do przepraw dla pieszych w obrębie zlikwidowanych kładek, gdzie docelowo powstaną nowe obiekty.

Budowa nowej alei Wojska Polskiego jest największą inwestycją drogową we współczesnej historii Częstochowy, to także jedno z największych przedsięwzięć drogowych realizowanych aktualnie w południowej Polsce. Inwestycja została dofinansowana ze środków UE. Jej łączny koszt po wznowieniu prac w 2022 roku wynosi 359 mln zł. Po zakończeniu budowy nową infrastrukturę zyskają kierowcy, piesi, rowerzyści i pasażerowie komunikacji miejskiej, a aleją Wojska Polskiego od Bugaja do Rząsaw przejedziemy bez zatrzymywania się. Relacje poprzeczne ułatwią ronda i węzły. Całość zostanie na nowo oświetlona. Finał robót przewidziano na końcówkę 2023 r.

Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWOŚP 2023. Entuzjazm ludzi przez 30 lat się nie zmienił
Następny artykułWOŚP 2023. Konrad Fijołek: “Nie kłóćmy się już o Orkiestrę!”. Prezydent Rzeszowa zaprasza na aukcję “Wyborczej”