Ośmiokrotny Rajdowy Mistrz Świata poprowadził Toyotę GR010 Hybrid na torze w Aragonii w Hiszpanii w tym tygodniu. Jazdy odbyły się niecałe dwa miesiące po jego pierwszej sesji w prototypie, podczas testów debiutantów FIA World Endurance Championship w Bahrajnie, w listopadzie ubiegłego roku.
Ogier przyleciał do Hiszpanii zaraz po zdobyciu drugiego miejsca w otwierającym sezon WRC 2022 Rajdzie Monte Carlo, aby wziąć udział w trzydniowych testach Toyoty, które rozpoczęły się w niedzielę.
W pierwszej w tym roku sesji japońskiego producenta uczestniczyło pięciu kierowców z ich tegorocznego programu WEC oraz rezerwowy Nyck de Vries.
Kamui Kobayashi, który został ogłoszony w grudniu dyrektorem zespołu Toyota Gazoo Racing WEC, był nieobecny. Brał udział w tym czasie w niedzielnym wyścigu kwalifikacyjnym do Rolex 24 at Daytona.
Mike Conway i Jose Maria Lopez, reprezentanci TGR, którzy podobnie jak Kobayashi jeżdżą w Action Express Racing Cadillac w IMSA WeatherTech SportsCar również byli w Daytonie, ale w niedzielę już wrócili do Europy, docierając do Aragonii.
Drugi test Ogiera w Toyocie LMH nie powinien być interpretowany jako sygnał, że będzie on ścigał się dla swojego japońskiego pracodawcy w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, który zaplanowano na czerwiec w ramach WEC.
Toyota potwierdziła kontynuację programu wystawiania dwóch prototypów w pełnym sezonie Długodystansowych Mistrzostw Świata, podczas prezentacji kampanii w sportach motorowych na ten rok. Wielokrotnie powtarzała, że zgłoszenie trzeciego auta w Le Mans, jak to miało miejsce w 2017 roku, nie figuruje w jej planach.
Wspomniane jazdy Ogiera w GR010 Hybrid wydają się być częścią próby zdobycia większego doświadczenia w tego typu samochodach, przed programem w LMP2 w WEC lub, co bardziej prawdopodobne, w European Le Mans Series.
W zeszłym tygodniu przed Rajdem Monte Carlo wyjaśnił, że nadal pracuje nad swoimi planami wyścigowymi na 2022 rok i prawdopodobnie przedstawi konkretne plany, również w kontekście rajdów, w lutym.
Dał mocne wskazówki, że Le Mans niechybnie będzie częścią jego harmonogramu startów w nadchodzącym sezonie.
Pierwsza runda WRC 2022 jak dotąd była jedyną uwzględnioną w jego terminarzu, ale prawdopodobne jest, że w tym roku weźmie udział w czterech rajdach.
Kalendarz WEC ma dwie bezpośrednie kolizje z rozkładem WRC: Fuji i Rajd Akropolu oraz Bahrajn i Rajd Japonii. ELMS nie ma żadnej, ale trzy z sześciu rund odbywają się w weekendy poprzedzające tygodnie rajdowe.
akcje
komentarze
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS