A A+ A++

Zaskakujące wyniki badań przedstawili w listopadzie twórcy YouGov. Według nich esport wyprzedził już sport tradycyjny w kategorii wiekowej 13-17 lat. Wśród najmłodszych najwięcej fanów posiada organizacja esportowa FaZe Clan.


Zobacz wideo

Zobacz pierwsze minuty Far Cry 6!

Esport ponad sportem

W Stanach Zjednoczonych przeprowadzono badanie, które miało wykazać, komu kibicują obecni nastolatkowie. Przepytano 3273 dzieci w wieku 13 do 17 lat mieszkających w Stanach Zjednoczonych. Wyniki są zaskakujące.

Najpopularniejszą drużyną w Stanach Zjednoczonych wśród wymienionej grupy badawczej jest FaZe Clan. To organizacja esportowa, która posiada w swoich szeregach graczy różnych gier esportowych takich jak CS:GO i Fortnite. Ponadto FaZe zrzesza tzw. „content creatorów” czyli youtuberów i streamerów. Według badania aż 22% chłopców w wieku 13-17 lat kibicuje FaZe Clanowi. To mniej więcej co piąty chłopiec w USA.

Wicemistrzowie, a teraz spadkowicze. Anonymo żegna się z ESEA Premier

FaZe prześcignęło w badaniu inne kluby znane na całym świecie. Drugie i trzecie miejsce zajmują przedstawiciele NBA – kolejno Los Angeles Lakers z 19% i Golden State Warriors z 17%. Ich popularność łatwo wytłumaczyć – Lakersi to koszykarski klub, którego barw broni LeBron James. GSW zaś w ostatnich latach dominowało ligę, co przełożyło się na sporą liczbę fanów.

Poza podium wracamy do esportu, bowiem 4. i 5. miejsce to 100 Thieves i NRG Esports, czyli ponownie organizacje esportowe. Funkcjonują podobnie jak FaZe Clan, czyli posiadają drużyny w różnych grach, ale także streamerów i youtuberów. W TOP10 znalazło się również miejsce dla innej organizacji – Cloud9 – której kibicuje 8% nastolatków. Pełne wyniki poniżej:

Który klub jest najpopularniejszy wśród dzieci w wieku 13-17 w Stanach Zjednoczonych.Który klub jest najpopularniejszy wśród dzieci w wieku 13-17 w Stanach Zjednoczonych. fot. YouGov

Więcej treści esportowych znajdziesz też na Gazeta.pl

Kto jest największym influencerem?

W badaniu zapytano również o to, kogo amerykańscy nastolatkowie śledzą. Okazało się, że aż 38% śledzi influencerów gamingowych, czyli zajmujących się grami wideo. Sportowi influencerzy, czyli osoby związane z szeroko pojętym sportem zajmują w klasyfikacji dopiero 4. miejsce z 22% wynikiem. Te wyniki mogą sugerować w jakim kierunku będą podążać trendy i zainteresowanie osób młodszych.

Uzi w barwach Royal Never Give UpEsportowa legenda wraca z emerytury. Tym razem w barwach innej organizacji

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułBrytyjczycy przeciwko nadużywaniu praw człowieka
Następny artykuł„Skłodowska. Radium Girl”. Nowa premiera w częstochowskim teatrze (zdjęcia)