A A+ A++

Z uwagi na trwającą kampanię wyborczą w związku z Wyborami prezydenckimi 2020 Zarządca Dróg informuje, że zasady umieszczania przez Komitety Wyborcze materiałów wyborczych reguluje Kodeks Wyborczy (ustawa z 05.01.2011 r. z późn. zmianami) – a szczególnie artykuły: 109 oraz 110.

MZDiM Jaworzno – w związku z art 110 par. 1 Kodeksu – nie wnosi zastrzeżeń do umieszczania materiałów wyborczych na swojej infrastrukturze.

Zwracamy jednak uwagę Komitetom na brzmienie art. 110 par. 5 Kodeksu, który stanowi iż:

„Policja lub straż gminna jest obowiązana usuwać NA KOSZT KOMITETÓW WYBORCZYCH plakaty i hasła wyborcze, których sposób umieszczenia może zagrażać życiu lub zdrowiu ludzi albo bezpieczeństwu mienia bądź bezpieczeństwu w ruchu drogowym”.

Dlatego wszelkie uwagi dotyczące umiejscowienia materiałów wyborczych polecamy zgłaszać do odpowiednich służ mundurowych, które to, po wydaniu opinii, że umiejscowione w danej lokalizacji plakaty zagrażają bezpieczeństwu ruchu drogowego, usuwają takie materiały na koszt komitetów wyborczych.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułJCIiER Jelenia Góra: Inwentaryzacja Biblioteki Dzi…
Następny artykułMCK Gorzów Wielkopolski: Odwołane wydarzenia