A A+ A++

– MR informuje:

Rośnie liczba zagranicznych turystów odwiedzających Polskę. W pierwszych trzech kwartałach 2019 roku było ich o 8,2% więcej niż w tym samym okresie 2018 roku. Największą dynamikę wzrostu zanotowaliśmy na rynku południowokoreańskim – 67,3%.

– Cieszę się, że nasze działania realnie przekładają się na wzrost atrakcyjności turystycznej Polski. Dane za pierwsze trzy kwartały 2019 roku są bardzo obiecujące. Przez pierwsze 9 miesięcy Polskę odwiedziło 16,3 mln turystów. Według prognoz za 12 miesięcy ostatni rok był rekordowym pod tym względem – mówi sekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju Andrzej Gut-Mostowy

I dodaje: Obserwujemy stabilny wzrost liczby turystów z krajów Unii Europejskiej, głównie z tzw. Starej piętnastki. Stamtąd przyjeżdża do Polski blisko 57% wszystkich zagranicznych turystów. To wzrost o 5,3 % w 2019 roku, co oznacza, że z tych 15 państw przyjechało do Polski przez 9 miesięcy ponad 460 tys. turystów więcej.

Pod względem dynamiki wzrostu na pierwszym miejscu znajdują się Finlandia (+8,6%) i Wielka Brytania (+ 8,5%). Natomiast szczególne cieszy 5% wzrost z największego rynku tj. z Niemiec –, co przełożyło się na ponad ćwierć miliona nowych turystów z tego kraju. Najbardziej optymistyczne są jednak dane z ważnych rynków zamorskich – USA – _+ 6,4%, Kanada – + 10,2%, Korea Południowa – + 67,3%, Japonia – +7,5%, Australia – + 11,8%.

— Te dobre wyniki na dalekich rynkach to m.in. efekt dynamicznego rozwoju siatki połączeń lotniczych PLL LOT. To dla nas bardzo ważni turyści, gdyż ich średni pobyt w Polsce wynosi więcej niż 16 dni, a w tym czasie zostawiają w Polsce ponad 5500zł na osobę. Polska Organizacja Turystyczna jest aktywna na wszystkich tych rynkach, poza Australią. Warto zwrócić też uwagę na ponad 11% wzrost liczby turystów z Chin i stabilizację na rynku izraelskim, z którego mimo mniejszej liczby lotów przyjechało prawie tyle samo turystów co w 2018 roku — dodał prezes POT Robert Andrzejczyk.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.(PAP)

ryb/

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPrzegrany sparing gliwickich Akademiczek
Następny artykułMoże nie być wody