A A+ A++

Wbrew gender gap

– W sferze przedsiębiorczości zarówno w Polsce, jak i na świecie mamy do czynienia z gender gap. W Europie i Ameryce Północnej mniej niż jedna na 20 kobiet decyduje się na założenie firmy. Natomiast z danych wywiadowni gospodarczej Dun & Bradstreet wynika, że na koniec 2021 roku zaledwie 1/3 firm w Polsce była prowadzona przez kobiety. Wartość ta spadła o 3 punkty procentowe w stosunku do roku 2020 – pandemia sprawiła, że kobiety stały się mniej skłonne do zakładania firm. Nie tylko w Polsce, ale także w skali globalnej młodymi przedsiębiorcami istotnie częściej są mężczyźni. Nierówność płci widoczna jest także w obszarze inwestycji w start-upy. Jak wskazują dane European Woman in VC, aż 85 proc. inwestorów venture capital to mężczyźni. W efekcie tego typu finansowanie otrzymuje zaledwie 1,8 proc. start-upów założonych przez kobiety – mówi Magdalena Proga-Stępień, dyrektor sprzedaży i dystrybucji z Santander Bank Polska.

Chcemy to zmienić i dlatego wspólnie z Polską Fundacją Przedsiębiorczości przygotowaliśmy „MOCne w biznesie”. W kobietach drzemie niesamowity potencjał – są przedsiębiorcze, kreatywne. Wspólnie chcemy zachęcać wszystkie kobiety do inwestowania w siebie, a także we własne biznesy – mówi Magdalena Proga-Stępień. W projekcie mogą wziąć udział wszystkie przedsiębiorcze kobiety – zarówno te rozwijające swoją firmę, jak i te, które ten krok mają przed sobą – dodaje Magdalena Proga-Stępień.

Przyspieszenie bez stereotypów

czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKobiety, których karier nie możecie przegapić
Następny artykułPolicja Chorzów: Czasowa zmiana w organizacji ruchu w rejonie MCK