A A+ A++

Mieszkaniec Świdnika stracił ponad 8000 zł chcąc opłacić pobyt w zagranicznym hotelu znalezionym na jednym z popularnych serwisów internetowych, służącym do rezerwacji zakwaterowania online. Mężczyzna najprawdopodobniej padł ofiarą tak zwanego „phishingu”.

Phishing polega na podszywaniu się pod inną osobę w celu kradzieży pieniędzy lub danych. Na portalach rezerwacyjnych zdarzają się próby podszycia pod e-maile w celu zdobycia danych karty kredytowej. Fałszywe maile mogą przekierować osoby do strony, które do złudzenia przypomina stronę logowania, jednak różnią się adresami URL.

Z takim przypadkiem spotkał się mieszkaniec Świdnika, który na serwisie internetowym dokonał rezerwacji w hotelu. Na adres mailowy otrzymał wiadomość z linkiem. Klikając w przesłany formularz postępował zgodnie z wytycznymi i podał swoje dane, dane karty oraz kod CVV. Następnie robiąc przelew otrzymał informację o problemach z autoryzacją transakcji i ponownie, dwukrotnie ją wykonał. W efekcie z jego konta zniknęło ponad 8000zł. Gdy zorientował się, że mógł paść ofiarą oszustów, natychmiast sprawę zgłosił na policję.

reklama

reklama

Pokaż więcej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMaciej Spurek, nowy prezes SM „Hutnik”: -Chciałbym, aby spółdzielnia była dla ludzi, a nie ludzie dla spółdzielni
Następny artykułZłote gody w Aleksandrowie