A A+ A++

fot. cyberbezpieczenstwo.pl

Reklama


Materiał wyborczy KOALICYJNY KOMITET WYBORCZY KOALICJA OBYWATELSKA

Materiał wyborczy KOALICYJNY KOMITET WYBORCZY KOALICJA OBYWATELSKA

Oszustwa internetowe stały się prawdziwą plagą. Złodzieje coraz częściej wykorzystują portale sprzedażowe, aby okraść swoje ofiary. Jednym z ostatnich poszkodowanych w ten sposób jest 46-letni mężczyzna. Mieszkaniec Brzegu chciał sprzedać przez internet pompę basenową, ale zaufał złodziejowi, który podszył się za pracownika banku i stracił ponad 2 tys. złotych.


  • „6 czerwca do funkcjonariuszy z Brzegu zgłosił się poszkodowany mężczyzna. Mieszkaniec Brzegu poinformował policjantów o tym, że został oszukany podczas sprzedaży na jednym z portali aukcyjnych. Kiedy otrzymał wiadomość, że pompa basenowa, którą sprzedawał została opłacona przez kupującego wszedł w załączony we wiadomości link. Następnie podczas próby logowania się do konta bankowego wystąpił błąd. W tym czasie skontaktował się z nim mężczyzna, który przedstawił się za pracownika banku. Poinformował 46-latka, że na jego konto wpłynęła zbyt duża kwota za sprzedany przedmiot. Aby zwrócić różnicę kupującemu musi podać pracownikowi kody, które przyszły do niego na telefon” – informuje st. asp. Patrycja Kaszuba, oficer prasowy Komendy Powiatowej w Brzegu.

46-latek wykonał wszystkie polecenia i zakończył rozmowę. Po kilku godzinach zorientował się, że został oszukany, a z jego konta w dwóch transakcjach zniknęło 2 200 zł.

  • „Oszuści działają  anonimowo i wykorzystują każdą sposobność by się wzbogacić. Przede wszystkim nie ulegajmy presji czasu, manipulacji i nie ufajmy osobom, które do nas dzwonią i podają się za pracowników banku, policjantów, czy bliskie nam osoby. Zachęcamy do  zapoznania się z kampanią #ZnamTeNumery, która podnosi świadomości na temat bezpieczeństwa w sieci i metod oszustw na legendę” – apelują policjanci z Brzegu.

Założenia Kampanii #ZnamTeNumery to:

Reklama – ciąg dalszy wpisu poniżej

  1. uświadomienie sobie jak ważne jest ustalenie hasła „rodzinnego” – to tajne słowo klucz, które znają tylko najbliżsi, które potwierdzi, że po drugiej stronie jest osoba prawdziwa, a nie podszywająca się;
  2. poznanie dzielnicowego i posiadanie do niego numeru telefonu, który Senior powinien mieć zapisany w widocznym miejscu np. na lodówce i w kontaktach telefonicznych;
  3. posiadanie listy telefonów do najbliższych osób, do których w każdej chwili mogą zadzwonić/napisać i te pomogą w weryfikacji sytuacji (tzw. 3 numery bezpieczeństwa);
  4. zapamiętanie motta „sprawdzaj, nie ufaj” – czyli, aby Seniorzy nie przekazywali np. osobie podającej się za pracownika banku hasła do konta, a rozłączyli się i zadzwonili do banku np. do opiekuna konta. W sytuacji, kiedy dzwoni pseudopolicjant, że wnuczek miał wypadek, to również by zadzwonili do wnuczka, rodzica, żeby zweryfikować sytuacje, a nie przekazywali pieniędzy.
Reklama


Materiał wyborczy KOALICYJNY KOMITET WYBORCZY KOALICJA OBYWATELSKA

Materiał wyborczy KOALICYJNY KOMITET WYBORCZY KOALICJA OBYWATELSKA

Poprzedni artykułFestyn rodzinny w „Trójce”

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułJasny punkt w wojennej gospodarce Ukrainy. Te firmy zarabiają lepiej niż przed inwazją
Następny artykułWojsko z ważnym apelem. Chodzi o rodzinę zmarłego żołnierza