Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem serwisu internetowego jest Bomega sp. z o.o. KRS:0000841054, NIP: 9112034523; REGON: 386056613. Dane są lub mogą być przetwarzane w celach oraz na podstawach wskazanych szczegółowo w polityce prywatności (np. realizacja umowy, marketing bezpośredni). Polityka prywatności zawiera pełną informację na temat przetwarzania danych przez administratora wraz z prawami przysługującymi osobie, której dane dotyczą. Szybki kontakt z administratorem: adres poczty elektronicznej: [email protected]
Materiał wyborczy KOALICYJNY KOMITET WYBORCZY KOALICJA OBYWATELSKA
Materiał wyborczy KOALICYJNY KOMITET WYBORCZY KOALICJA OBYWATELSKA
Oszustwa internetowe stały się prawdziwą plagą. Złodzieje coraz częściej wykorzystują portale sprzedażowe, aby okraść swoje ofiary. Jednym z ostatnich poszkodowanych w ten sposób jest 46-letni mężczyzna. Mieszkaniec Brzegu chciał sprzedać przez internet pompę basenową, ale zaufał złodziejowi, który podszył się za pracownika banku i stracił ponad 2 tys. złotych.
„6 czerwca do funkcjonariuszy z Brzegu zgłosił się poszkodowany mężczyzna. Mieszkaniec Brzegu poinformował policjantów o tym, że został oszukany podczas sprzedaży na jednym z portali aukcyjnych. Kiedy otrzymał wiadomość, że pompa basenowa, którą sprzedawał została opłacona przez kupującego wszedł w załączony we wiadomości link. Następnie podczas próby logowania się do konta bankowego wystąpił błąd. W tym czasie skontaktował się z nim mężczyzna, który przedstawił się za pracownika banku. Poinformował 46-latka, że na jego konto wpłynęła zbyt duża kwota za sprzedany przedmiot. Aby zwrócić różnicę kupującemu musi podać pracownikowi kody, które przyszły do niego na telefon” – informuje st. asp. Patrycja Kaszuba, oficer prasowy Komendy Powiatowej w Brzegu.
46-latek wykonał wszystkie polecenia i zakończył rozmowę. Po kilku godzinach zorientował się, że został oszukany, a z jego konta w dwóch transakcjach zniknęło 2 200 zł.
„Oszuści działają anonimowo i wykorzystują każdą sposobność by się wzbogacić. Przede wszystkim nie ulegajmy presji czasu, manipulacji i nie ufajmy osobom, które do nas dzwonią i podają się za pracowników banku, policjantów, czy bliskie nam osoby. Zachęcamy do zapoznania się z kampanią #ZnamTeNumery, która podnosi świadomości na temat bezpieczeństwa w sieci i metod oszustw na legendę” – apelują policjanci z Brzegu.
Założenia Kampanii #ZnamTeNumery to:
Reklama – ciąg dalszy wpisu poniżej
uświadomienie sobie jak ważne jest ustalenie hasła „rodzinnego” – to tajne słowo klucz, które znają tylko najbliżsi, które potwierdzi, że po drugiej stronie jest osoba prawdziwa, a nie podszywająca się;
poznanie dzielnicowego i posiadanie do niego numeru telefonu, który Senior powinien mieć zapisany w widocznym miejscu np. na lodówce i w kontaktach telefonicznych;
posiadanie listy telefonów do najbliższych osób, do których w każdej chwili mogą zadzwonić/napisać i te pomogą w weryfikacji sytuacji (tzw. 3 numery bezpieczeństwa);
zapamiętanie motta „sprawdzaj, nie ufaj” – czyli, aby Seniorzy nie przekazywali np. osobie podającej się za pracownika banku hasła do konta, a rozłączyli się i zadzwonili do banku np. do opiekuna konta. W sytuacji, kiedy dzwoni pseudopolicjant, że wnuczek miał wypadek, to również by zadzwonili do wnuczka, rodzica, żeby zweryfikować sytuacje, a nie przekazywali pieniędzy.
Reklama
Materiał wyborczy KOALICYJNY KOMITET WYBORCZY KOALICJA OBYWATELSKA
Materiał wyborczy KOALICYJNY KOMITET WYBORCZY KOALICJA OBYWATELSKA
When you login first time using a Social Login button, we collect your account public profile information shared by Social Login provider, based on your privacy settings. We also get your email address to automatically create an account for you in our website. Once your account is created, you'll be logged-in to this account.
Nie zgadzam sięZgadzam się
Etykieta logowania społecznościowego
When you login first time using a Social Login button, we collect your account public profile information shared by Social Login provider, based on your privacy settings. We also get your email address to automatically create an account for you in our website. Once your account is created, you'll be logged-in to this account.
Nie zgadzam sięZgadzam się
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.ZgodaPolityka prywatności
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS