A A+ A++

Saga z przejęciem Activision Blizzard przez Microsoft zamieniło się w telenowelę, która zdaje się nie mieć końca i obfituje w różne zwroty akcji, a także wzajemne oskarżenia dwójki gigantów Sony oraz Microsoftu. Firma z Redmond, by udobruchać organy regulacyjne proponuje rywalom 10-letnie umowy gwarantujące wydawanie gier z serii Call of Duty na ich platformach przez 10 lat. Jak się okazuje nie jest to przypadkowy czas, bo zdaniem producenta Xboxa wystarczy, aby znaleźć alternatywę dla CoDa.

Microsoft powiedział, że jego zdaniem 10-letnia umowa gwarantująca wydawanie gier z serii Call of Duty na konsolach PlayStation to wystarczający czas dla Sony na stworzenie alternatywnej marki. Organy regulacyjne, w tym brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA), wyraziły obawy, że przejęcie Activision Blizzard przez Microsoft za 69 miliardów dolarów może znacznie zmniejszyć zdolność PlayStation do konkurowania, biorąc pod uwagę, że Microsoft przejmie na własność serię Call of Duty, którą Sony nazwał „niezastąpioną ”. Starając się uzyskać zgodę na transakcję, Microsoft powiedział organom regulacyjnym, że jest gotów udostępnić każdą nową grę Call of Duty na PlayStation tego samego dnia, w którym pojawi się na Xboksie, przez okres 10 lat, z pełną zawartością.

Microsoft uważa, że 10 lat to wystarczająco dużo czasu, by Sony stworzyło alternatywę dla Call of Duty.

Teraz wiemy czemu akurat 10 lat, a nie krócej lub dłużej, a swoją opinią firma podzieliła się w raporcie dla CMA. „Podczas przesłuchania w sprawie środków zaradczych CMA zapytał Microsoft, czy 10-letni okres jest wystarczający i czy pod koniec tego okresu Sony będzie miało przewagę”. „Microsoft uważa, że okres 10 lat jest wystarczający, aby Sony, jako wiodący wydawca i platforma konsolowa, opracowało alternatywy dla CoD. Okres 10-letni obejmie następną generację konsol. Co więcej, praktyczne skutki środka zaradczego wykraczają poza okres 10 lat, ponieważ w gry pobrane w ostatnim roku środka zaradczego można nadal grać przez cały okres użytkowania tej konsoli (i dłużej, z kompatybilnością wsteczną)” – napisał Microsoft.

Sony z kolei argumentuje, że nie da rady zastąpić Call of Duty na PlayStation. „Call of Duty jest tak popularne, że wpływa na wybór konsoli przez użytkowników, a społeczność lojalnych graczy jest na tyle zakorzeniona, że nawet gdyby konkurent miał budżet na opracowanie podobnego produktu, nie byłby w stanie z nim rywalizować”. Nie jest przesądzone, że Microsoft przejmie Activision Blizzard, bo istnieje wiele obaw dotyczących franczyzy Activision, które wejdzie w posiadanie Microsoftu. Finalny raport CMA dotyczący przejęcia wydawcy zostanie opublikowany 26 kwietnia.





Obserwuj nas w Google News

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułBERGHOLDI: Incydentalne naruszenie dobrych praktyk spółek notowanych na NewConnect
Następny artykułPolicja Chełm: Nietrzeźwa 19-latka wjechała w barierki energochłonne