– MI informuje:
Od 17 lipca 2020 r. kierowcy mają do dyspozycji dwie jezdnie na obwodnicy Kołbieli w ciągu budowanej drogi ekspresowej S17 (ok. 8,7 km), a także na odcinku od obwodnicy Kołbieli do węzła Lubelska (ok. 15 km). Tym samym dwujezdniowa droga między Warszawą a Piaskami wydłużyła się o kolejne 24 km.
Jedyne miejsce, gdzie jeszcze przez jakiś czas będzie zwężenie do jednej jezdni, to ok. 400 metrowy odcinek w Ostrowiku. Prace budowlane na tych dwóch odcinkach jeszcze trwają, dlatego obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 80 km/h.
– Sukcesywnie oddajemy do ruchu kolejne odcinki nowych, bezpiecznych i komfortowych tras. Obwodnica Kołbieli oznacza dla kierowców koniec zatorów drogowych, które regularnie tworzyły się na trasie z Lublina do Warszawy – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
– Oddawana dziś do użytku trasa ułatwi podróże nie tylko mieszkańcom Warszawy i Lubelszczyzny. Już niedługo, dzięki budowanej trasie via Carpatia, czyli drodze ekspresowej S19, także mieszkańcy Podkarpacia zyskają bezpieczne i komfortowe połączenie Rzeszowa z Lublinem i dalej z Warszawą – powiedział wiceminister infrastruktury Rafał Weber.
Wartość dwóch kontraktów (węzeł Lubelska – obwodnica Kołbieli oraz obwodnica Kołbieli) to w sumie ok. 596 mln zł, a całkowity koszt, obejmujący m.in. prace projektowe, archeologiczne, wykup gruntów, czy nadzór budowlany, to ok. 1,2 mld zł.
W ramach inwestycji wybudowano pięć węzłów (Góraszka, Wiązowna, Otwock, Ostrów, Kołbiel). Wykonawcą obu odcinków jest konsorcjum firm Strabag (lider) i Strabag Infrastruktura Południe (partner).
Inwestycja jest dofinansowana ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Dofinansowanie dotyczy trzech odcinków realizacyjnych między węzłem Lubelska a początkiem obwodnicy Garwolina (ok. 37 km) wynosi 618 mln zł.
S17 coraz dłuższa
W ubiegłym roku GDDKiA udostępniła do ruchu pięć odcinków S17 od końca obwodnicy Kołbieli do węzła Kurów Zachód o łącznej długości ok. 70 km. Tym samym kierowcy mieli do dyspozycji ok. 155 km dwujezdniowej trasy aż do podlubelskich Piask. W grudniu 2019 r. przełożony został ruch na jedną jezdnię powstającej drogi S17 od Kołbieli do Warszawy. W maju tego roku wykonawca udostępnił wiadukt w ciągu drogi krajowej nr 50 w Kołbieli nad jezdnią trasy S17, co znacznie usprawniło ruch w tym miejscu. Od początku lipca 2020 r. kierowcy korzystają również z nowej jezdni w okolicach węzła Góraszka.
Zlikwidowane zostało już tymczasowe rondo na przecięciu DK50 z budowaną S17 i uruchomione zostały drogi dojazdowe oraz łącznice na węźle Kołbiel, którymi kierowcy mogą wjechać na drogę krajową nr 50 w kierunku Grójca i Mińska Mazowieckiego.
Między Góraszką a Otwockiem do dyspozycji kierowców są wszystkie pasy w kierunku Warszawy i jeden pas na jezdni zachodniej w kierunku Lublina (trwa malowanie oznakowania poziomego).
Nadal trwać będą prace poza ciągiem głównym. Będą one związane m.in. z budową MOP, dróg dojazdowych, kanalizacji deszczowej, czy zbiorników retencyjnych. Zgodnie z tymczasową organizacją ruchu, do momentu zakończenia całej inwestycji, obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 80 km/h, dlatego apelujemy do kierowców o ostrożną jazdę.
Zakończenie wszystkich prac wykończeniowych na dwóch odcinkach między węzłem Lubelska a końcem obwodnicy Kołbieli jest planowane na IV kwartał 2020 roku.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Załączniki do komunikatów są dostępne za pośrednictwem nowej Platformy Serwisowej PAP: serwis.pap.com.pl Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)
kom/ mst/
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS