A A+ A++

Niemiecki producent samochodów odsłonił w środę rano na torze Silverstone swój nowy bolid W14. Zespół postanowił na ten sezon po raz kolejny porzucić swoje słynne srebrne barwy.

Jednak w przeciwieństwie do lat 2020 i 2021, kiedy to zespół malował swoje auta na czarno jako wyraz poparcia dla różnorodności, tym razem sytuacja jest zupełnie inna.

Duża część W14 jest po prostu niepolakierowana i na wierzchu jest surowe włókno węglowe.

Górna część nosa i pokrywa silnika pokryte są matową czarną farbą, a niemal każdy dolny element samochodu, w tym skrzydła nie zostały pomalowane.

Szef zespołu Mercedesa, Toto Wolff, nie krył się z tym, że decyzja dotycząca tegorocznych „barw” była podyktowana chęcią jak największego odchudzenia ich nowej maszyny.

– W zeszłym roku mieliśmy nadwagę – powiedział. – W kontekście tego roku próbowaliśmy dowiedzieć się, gdzie możemy zaoszczędzić każdy gram.

– Możecie zobaczyć samochód, który ma kilka surowych karbonowych elementów oraz niektóre obszary pomalowane na czarno – dodał. – Oczywiście, kiedy zmieniliśmy barwy w 2020 roku, głównym czynnikiem napędowym było wspieranie różnorodności i równości, które są zawsze bliskie naszemu sercu. Kolor czarny stał się w tym momencie częścią naszego DNA, więc z przyjemnością do niego wracamy.

Czytaj również:

Oszczędność na wadze lakieru jest dodatkiem do faktu, że W14 ma zmienioną geometrię przedniego zawieszenia, zmodyfikowany układ chłodzenia i udoskonaloną aerodynamikę.

Dyrektor techniczny Mike Elliott wyjaśnił, że wiele prac wykonanych w W14 to modyfikacje, które nie mogły być wprowadzone w zeszłym roku z powodu ograniczeń związanych z limitem kosztów.

– Zrobiliśmy teraz wszystkie rzeczy, które chcieliśmy wykonać przy W13 w poprzednim sezonie, ale nie byliśmy w stanie z powodu ograniczeń budżetowych lub dlatego, że nasza uwaga była skierowana gdzie indziej, w aspekcie uporania się z bieżącymi problemami – przekazał Elliott.

Zespoły F1 ciężko walczyły w zeszłym roku, aby zbliżyć się do limitu minimalnej wagi 798 kg, a wiele z nich znacznie go przekraczało w trakcie kampanii.

W 2023 roku planowano zmniejszenie regulaminowej masy do 796 kg, ale zrezygnowano z tego po rozmowach zespołów z FIA.

Galeria zdjęć: Mercedes W14

Mercedes W14

1/6

Autor zdjęcia: Mercedes AMG

Mercedes W14

Mercedes W14

2/6

Autor zdjęcia: Mercedes AMG

Mercedes W14

Mercedes W14

3/6

Autor zdjęcia: Mercedes AMG

Mercedes W14

Mercedes W14

4/6

Autor zdjęcia: Mercedes AMG

Mercedes W14

Mercedes W14

5/6

Autor zdjęcia: Mercedes AMG

Mercedes W14

Mercedes W14

6/6

Autor zdjęcia: Mercedes AMG

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNasze Miasto: Mieszkańcy ulicy Bardowskiego w Częstochowie ostro o zmianach w organizacji ruchu. Twierdzą, że MZD odciął ich od świata
Następny artykułUrsula von der Leyen zapowiada nowe sankcje na Rosję. Bruksela weźmie się też za Iran