A A+ A++

Gazeta informuje, że w listopadzie ma zostać opublikowany projekt zmiany przepisów regulujących kwestie podziału Mazowsza, do którego od początku kadencji dąży Prawo i Sprawiedliwość. Za projekt odpowiada Marek Suski.

“Puls Biznesu” zwraca uwagę, że w tle pojawia się problem zmiany organizacji transportu zbiorowego w województwie, czego skutki mogą odczuć zarówno mieszkańcy aglomeracji, jak i pozostałej części regionu.

Z analizy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego, właściciela Kolei Mazowieckich, wynika, że po podziale Mazowsza działanie tej spółki będzie zagrożone, a uruchamianie połączeń poza aglomeracją stanie się nieopłacalne.

Dziś KM są, po PolRegio, drugim przewoźnikiem w Polsce i kontrolują 19,3 proc. rynku pod względem liczby pasażerów. Większość z nich to dojeżdżający do stolicy – czytamy w “PB”.

Z opracowania prof. Pawła Swianiewicza, specjalisty w dziedzinie finansów samorządowych, wynika, że po podziale Mazowsza średnia rentowność KM w obrębie warszawskim wyniosłaby 99 proc., a w województwie regionalnym zaledwie 38 proc.

Jak napisano w analizie cytowanej przez gazetę “w praktyce oznaczać to będzie konieczność likwidacji połączeń poza aglomeracją warszawską”.

Czytaj także:
Sprzeciw Polski w UE. Ile to może nas kosztować?

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułTwoje dziecko zostało objęte kwarantanną lub izolacją? Dowiedz się jak postępować
Następny artykułPrzetarg na budowę nowego miejskiego przedszkola