A A+ A++
Mamy dwa nowe i cztery wyremontowane mosty w województwie
W bieżącym roku powstały dwa nowe obiekty mostowe w ramach inwestycji na drogach krajowych województwa świętokrzyskiego. Cztery mosty zostały wyremontowane. Ruszył remont kolejnego obiektu, a także przetarg na największą mostową inwestycję w regionie – przebudowę mostu w Sandomierzu.

W 2020 powstały dwa nowe obiekty mostowe – most w Andruszkowicach w ciągu drogi krajowej nr 79 Warszawa – Sandomierz – Kraków i obiekt w Stąporkowie w ciągu drogi krajowej nr 42 Końskie – Skarżysko-Kamienna o konstrukcji potężnego przepustu. w obu przypadkach konieczna była rozbiórka starych mostów. Roboty prowadzone były pod ruchem połową najpierw starego a następnie nowego mostu. Inwestycja w Andruszkowicach kosztowała około 2,3 mln złotych, a w Stąporkowie 1,3 mln złotych.

Nową nawierzchnię, izolację, elementy bezpieczeństwa ruchu zyskały mosty w ciągu drogi krajowej nr 74 Sulejów – Kielce – Kraśnik w Cieklińsku i w Napękowie. Koszt każdego zdania to około 1 mln złotych. Remonty przeszły także obiekty w ciągu drogi krajowej nr 42 w Bliżynie i Parszowie. Łączny koszt zrealizowanych inwestycji i remontów na drogach krajowych województwa świętokrzyskiego to ponad 5 mln złotych. Do końca roku zostaną także zamontowane zabezpieczenia na wiaduktach między jezdniami dróg ekspresowych S7 w Skarżysku-Kamiennej i S74 w Cedzynie.

Do 2021 roku potrwa rozpoczęty w październiku br. remont 160-metrowego wiaduktu w Brodach Iłżeckich w ciągu drogi krajowej nr 9 Radom – Ostrowiec Świętokrzyski – Rzeszów. Aktualnie prowadzone są prace pod obiektem mostowym. Wartość zadania to około 5,6 mln złotych. Również w przyszłym roku zakończy sie projektowanie remontu mostu w Opatowie w ciągu drogi krajowej nr 74 oraz mostu objazdowego.

W br. ogłosiliśmy przetarg przebudowę starego mostu przez Wisłę w Sandomierzu w ciągu drogi krajowej nr 77. Otwarcie ofert planowane jest 22 grudnia.

Inwestycja będzie realizowana w trybie projektuj i buduj, co oznacza, że zadaniem wykonawcy będzie dokonanie optymalizacji projektowych, a następnie rozbiórka znacznej części istniejącego obiektu, wzmocnienie istniejących podpór, wybudowanie na nich nowej konstrukcji zbliżonej wizualnie do tej oraz włączeniem mostu do istniejącego układu komunikacyjnego miasta. Zgodnie z warunkami przetargu maksymalny czas na realizację całego zadania to 37 miesięcy od podpisania umowy z doliczeniem okresów zimowych w czasie plac budowalnych, minimalny to 34 miesiące. Termin realizacji kontraktu stanowi jedno z kryteriów oceny ofert.  Docelowo przeprawa przez Wisłę w ciągu drogi krajowej nr 77 Lipnik – Sandomierz – Stalowa Wola – Przemyśl komunikującej Świętokrzyskie z Podkarpaciem ma być dwujezdniowa. W takim celu w 2011 roku wybudowany został nowy most, biegnący równolegle do starego obiektu. Ten ostatni wyłączony został z ruchu ze względu na zły stan techniczny dwa lata później. W 2018 roku zatwierdzony został program inwestycji zakładający uzyskanie nowej decyzji środowiskowej dla rozbudowy mostu, wyburzenie starej konstrukcji mostowej i wybudowanie nowej z uwzględnieniem aktualizacji projektowych.

Źródło GDDKiA

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRozstrzygnięcie konkursu „Święta z Aniołami” 
Następny artykułPołowa kamienicy przy ul. Dielta wróci do Skarbu Państwa? Jest skarga nadzwyczajna