McLaren nie stroni od przygotowywania okolicznościowych, całkowicie nowych barw lub modyfikacji tych podstawowych.
W przypadku Grand Prix Japonii postawiono na to drugie rozwiązanie. Zachowano motyw przewodni z połączeniem koloru pomarańczowej papai oraz czerni, dodając jednocześnie elementy wzorowane na Edomoji, japońskiej sztuce kaligrafii.
Projekt przygotował japoński artysta MILTZ. Połączył on Edomoji ze sztuką nowoczesną i rodzimą kulturą, przedstawiając samochód – jak brzmi oficjalny komunikat – jako smoka pędzącego przez chmury. Współpraca z MILTZ’em odbyła się w ramach kampanii Driven by Change, prowadzonej przez McLarena już czwarty sezon, która wedle zespołu ma uhonorować rozwijających się twórców za pośrednictwem globalnej platformy sportów motorowych.
![McLaren MCL38 special livery](https://cdn.motorsport.com/images/mgl/YKEMoP10/s1000/mclaren-mcl38-special-livery.jpg)
![McLaren MCL38 special livery](https://cdn.motorsport.com/images/mgl/YKEMoP10/s1000/mclaren-mcl38-special-livery.jpg)
McLaren MCL38 special livery
Autor zdjęcia: McLaren
Jednak przy okazji kampanii na samochodzie pojawia się tez logotyp Vuse – należącej do British American Tobacco marki e-papierosów.
Pierwszy trening przed Grand Prix Japonii ruszy w piątek o godzinie 4:30 polskiego czasu.
![McLaren MCL38 special livery](https://cdn.motorsport.com/images/mgl/6AEjwKG6/s1000/mclaren-mcl38-special-livery.jpg)
![McLaren MCL38 special livery](https://cdn.motorsport.com/images/mgl/6AEjwKG6/s1000/mclaren-mcl38-special-livery.jpg)
McLaren MCL38 special livery
Autor zdjęcia: Filip Cleeren
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS