Raport powstał w oparciu o badanie zrealizowane na Facebooku w dniach 24-30 lipca 2020 r. wśród ponad 25 000 właścicieli firm, menedżerów i pracowników w ponad 50 rynkach.
Dane płynące z trzeciej fali badania pokazują stopniowe wychodzenie światowej gospodarki z pandemii oraz powrót firm do normalnej działalności. Odsetek przedsiębiorstw, które zawiesiły działalność ze względu na pandemię spadł w ciągu dwóch miesięcy z 26 proc. do 16 proc.
Równocześnie, widzimy utrzymujący się wpływ pandemii na sprzedaż, zatrudnienie i ograniczenia finansowe małych i średnich przedsiębiorstw. Aż 58 proc. działających firm na Facebooku odnotowało mniejsze przychody niż w 2019 roku, a co trzecia (33%) była zmuszona zredukować zatrudnienie w następstwie pandemii.
Tym razem badacze przyjrzeli się szczególnie dokładnie podejściu przedsiębiorców do sprzedaży w sieci:
- 45% małych i średnich przedsiębiorstw wskazało, że ponad jedna czwarta ich sprzedaży odbywa się kanałami cyfrowymi (bez większych zmian we wszystkich trzech edycjach badania: 45%, 45%, 44%). Dla porównania, w 2019 r. było to 37%, jak podano w badaniu Future of Business w 2019 r.
Dane dla Polski:
- 38% działających małych i średnich polskich przedsiębiorstw na Facebooku podało w lipcu (w porównaniu do 42% w maju i 42% w czerwcu), że w ciągu ostatniego miesiąc zrealizowały co najmniej 25% sprzedaży za pośrednictwem kanałów cyfrowych.
- 28% działających małych i średnich polskich firm na Facebooku podało w lipcu (w porównaniu do 31% w maju i 31% w czerwcu), że 50% lub więcej ich sprzedaży zostało zrealizowane w ubiegłym miesiącu w formie cyfrowej.
- Z kanałów cyfrowych korzystają także MŚP, które zostały zmuszone do zamknięcia. 25 proc. zamkniętych przedsiębiorstw zadeklarowało, że buduje stronę internetową lub rozwija swoją obecność online Liczba ta wyniosła co najmniej 20 % we wszystkich regionach objętych próbą. (Uwaga: zamknięcie oznacza aktywne zaprzestanie wszelkiej działalności przynoszącej dochód).
- Przedsiębiorcy mający ponad 40 lat o 17% rzadziej osiągali co najmniej 25% sprzedaży za pośrednictwem kanałów cyfrowych.
- Przedsiębiorcy z wyższym wykształceniem o 50% częściej osiągali co najmniej jedną czwartą sprzedaży za pośrednictwem kanałów cyfrowych w porównaniu z tymi z wykształceniem niższym niż średnie, a wykształcenie średnie nie ma wpływu na sprzedaż cyfrową.
- Kobiety prowadzące firmy o 15% częściej osiągały ponad połowę sprzedaży za pośrednictwem kanałów cyfrowych w porównaniu z mężczyznami.
- W przypadku przedsiębiorstw młodszych niż 5 lat, prawdopodobieństwo, że co najmniej 25% lub więcej sprzedaży zostało zrealizowane za pośrednictwem kanałów cyfrowych, było większe.
Więcej informacji znajdziecie Państwo w załączonym raporcie oraz jego skrócie, a także na stronie Global State of SMB.
Dostrzegając znaczenie narzędzi cyfrowych w minimalizacji skutków kryzysu dla firm, Facebooku uruchamia Facebook Business Suite – nowe narzędzie ułatwiające firmom zarządzanie stronami lub profilami na różnych aplikacjach Facebooka (Facebook, Instagram, WhatsApp, Messenger). Facebook Business Suite ma pozwolić na:
- oszczędność czasu – umożliwiając publikowanie na Facebooku i Instagramie w tym samym czasie i zarządzanie postami w jednym miejscu, tak aby pozostać w kontakcie z obiema społecznościami.
- bycie na bieżąco dzięki powiadomieniom i alertom z Facebooka i Instagramu w jednym miejscu, dzięki czemu przedsiębiorcy mogą sprawniej odpowiadać na pytania klientów.
- pełniejszy wgląd w wyniki działań reklamowych i lepsze zrozumienie tego jakie komunikaty skutecznie trafiają do potencjalnych klientów.
Nowe narzędzie będzie wprowadzane już teraz na całym świecie dla małych firm, a w przyszłym roku zostanie udostępnione także większym podmiotom.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS