A A+ A++

Lawinowy wzrost popytu na przesyłki kurierskie sprawił, że branże KEP stała się wiodącym klientem deweloperów.

Branża e-handlu umacnia pozycję na rynku magazynów. Już w 2019 roku Cushman&Wakefield wyliczał, że firmy KEP wynajmują co czwarty metr kwadratowy. Pandemia przyspieszyła rozwój e-handlu i zwiększyła udziały branży kurierskiej w rynku magazynowym.

Amazon, Zalando oraz InPost

InPost w 2019 roku wynajęła łącznie 107 950 mkw – to 4% całkowitego popytu netto w kraju, wylicza Cresa Polska. InPost był także liderem w branży KEP w zakresie powierzchni oddanej do użytku w 2019 roku – w sumie 57 863 mkw – wyprzedzając tym samym na podium DHL oraz Pocztę Polską.

Czytaj więcej w: Kuehne + Nagel nie redukuje personelu

Lokalizacje uruchomione przez InPost w 2019 roku pozycjonują spółkę w Top 3 najbardziej aktywnych podmiotów e-commerce na rynku logistyki magazynowej – InPost ustępuje pod tym względem jedynie Amazon i Zalando, globalnym gigantom e-sprzedaży.

Dodaje, że zapotrzebowanie na powierzchnie magazynowe tworzy usługa Fulfillment. – Uruchomiliśmy ją zaledwie rok temu. Już teraz musieliśmy wynająć dodatkowe magazyny, gdyż zapotrzebowanie na projekty fulfillmentowe rośnie znacznie powyżej naszych najśmielszych oczekiwań – podkreśla.

Kurierzy rosną dzięki ubraniom

Pracownicy firm kurierskich pracują czasem po 18 godzin na dobę, a popyt błyskawicznie rośnie. – Nasz kraj znajduje się na 13. miejscu wśród najszybciej rozwijających się rynków e-commerce na świecie. Wartość tego rynku przebiła już magiczny poziom 50 mld zł, a szacuje się, że jeszcze w tym roku polski e-handel może być wart 70 mld zł – przewiduje prezes InPost Rafał Brzoska.

Czytaj więcej w: Przesyłki z Chin jadą przez Lublin

Według przeprowadzonego przez IMAS International na zlecenie Krajowego Rejestru Długów, badania blisko 67% konsumentów zdecydowało się w czasie pandemii na skorzystanie z usług firmy kurierskiej, a 65% ankietowanych swoje paczki odbiera w paczkomatach. Tylko co piąty Polak (18,2%) w przeciągu ostatniego miesiąca po zamówioną przesyłkę poszedł na pocztę lub do innego punktu, np. stacji Orlen lub sklepu „Żabka”.

Większość klientów pozytywnie ocenia zarówno jakość obsługi (99%), jak i terminowość (94,7%) oraz dbałość o paczki (97,3%).

Wśród najchętniej wybieranych podczas zakupów produktów ankietowani wymienili: odzież, dodatki i akcesoria (43,5%), kosmetyki i perfumy (33,6%) oraz obuwie (29,5%).

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułFILHARMONIA WARMIŃSKO-MAZURSKA ZAPRASZA NA „SZEHEREZADĘ” NA YOUTUBE
Następny artykułStraż Miejska w Wołominie wydłuża godziny pracy