Lawinowy wzrost popytu na przesyłki kurierskie sprawił, że branże KEP stała się wiodącym klientem deweloperów.
Branża e-handlu umacnia pozycję na rynku magazynów. Już w 2019 roku Cushman&Wakefield wyliczał, że firmy KEP wynajmują co czwarty metr kwadratowy. Pandemia przyspieszyła rozwój e-handlu i zwiększyła udziały branży kurierskiej w rynku magazynowym.
Amazon, Zalando oraz InPost
InPost w 2019 roku wynajęła łącznie 107 950 mkw – to 4% całkowitego popytu netto w kraju, wylicza Cresa Polska. InPost był także liderem w branży KEP w zakresie powierzchni oddanej do użytku w 2019 roku – w sumie 57 863 mkw – wyprzedzając tym samym na podium DHL oraz Pocztę Polską.
Czytaj więcej w: Kuehne + Nagel nie redukuje personelu
Lokalizacje uruchomione przez InPost w 2019 roku pozycjonują spółkę w Top 3 najbardziej aktywnych podmiotów e-commerce na rynku logistyki magazynowej – InPost ustępuje pod tym względem jedynie Amazon i Zalando, globalnym gigantom e-sprzedaży.
Dodaje, że zapotrzebowanie na powierzchnie magazynowe tworzy usługa Fulfillment. – Uruchomiliśmy ją zaledwie rok temu. Już teraz musieliśmy wynająć dodatkowe magazyny, gdyż zapotrzebowanie na projekty fulfillmentowe rośnie znacznie powyżej naszych najśmielszych oczekiwań – podkreśla.
Kurierzy rosną dzięki ubraniom
Pracownicy firm kurierskich pracują czasem po 18 godzin na dobę, a popyt błyskawicznie rośnie. – Nasz kraj znajduje się na 13. miejscu wśród najszybciej rozwijających się rynków e-commerce na świecie. Wartość tego rynku przebiła już magiczny poziom 50 mld zł, a szacuje się, że jeszcze w tym roku polski e-handel może być wart 70 mld zł – przewiduje prezes InPost Rafał Brzoska.
Czytaj więcej w: Przesyłki z Chin jadą przez Lublin
Według przeprowadzonego przez IMAS International na zlecenie Krajowego Rejestru Długów, badania blisko 67% konsumentów zdecydowało się w czasie pandemii na skorzystanie z usług firmy kurierskiej, a 65% ankietowanych swoje paczki odbiera w paczkomatach. Tylko co piąty Polak (18,2%) w przeciągu ostatniego miesiąca po zamówioną przesyłkę poszedł na pocztę lub do innego punktu, np. stacji Orlen lub sklepu „Żabka”.
Większość klientów pozytywnie ocenia zarówno jakość obsługi (99%), jak i terminowość (94,7%) oraz dbałość o paczki (97,3%).
Wśród najchętniej wybieranych podczas zakupów produktów ankietowani wymienili: odzież, dodatki i akcesoria (43,5%), kosmetyki i perfumy (33,6%) oraz obuwie (29,5%).
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS