Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem serwisu internetowego jest Bomega sp. z o.o. KRS:0000841054, NIP: 9112034523; REGON: 386056613. Dane są lub mogą być przetwarzane w celach oraz na podstawach wskazanych szczegółowo w polityce prywatności (np. realizacja umowy, marketing bezpośredni). Polityka prywatności zawiera pełną informację na temat przetwarzania danych przez administratora wraz z prawami przysługującymi osobie, której dane dotyczą. Szybki kontakt z administratorem: adres poczty elektronicznej: [email protected]
Toyota zdobyła czwarte z rzędu zwycięstwo na torze Circuit de la Sarthe, pierwsze w nowej erze hipersamochodów. Conway, Lopez i Kamui Kobayashi zwyciężyli dojeżdżając do mety przed siostrzanym samochodem nr 8 i Alpine A480-Gibson.
Było to niezwykle emocjonujące zwycięstwo, ponieważ ostatnie trzy edycje wygrała załoga Toyoty nr 8, podczas gdy kilka problemów co roku uniemożliwiało trójce Conway, Lopez i Kobayashi zagościć na najwyższym stopniu podium.
Kobayashi i Conway byli bliscy zwycięstwa w 2017 roku, ale na przeszkodzie do sukcesu stanęło spalone sprzęgło, awaria do której doszło na skutek nieporozumienia w alei serwisowej.
Po latach frustracji wszyscy trzej kierowcy byli bardzo wzruszeni po tym, jak w końcu przełamali swoją klątwę w Le Mans.
– Byliśmy blisko tak wiele razy, a dokonując tego teraz, z nowym hipersamochodem, jak również z tymi chłopakami… koledzy z zespołu wykonali wspaniałą pracę, jak zawsze – powiedział Conway Eurosportowi tuż po mecie wyścigu. – Towarzyszy mi wiele emocji. Płakałem jak mała dziewczynka. To po trochu wszystkiego, pracuje się tak ciężko każdego roku, że wręcz zapominasz, jak faktycznie jest ciężko.
Lopez przekazał, że ostatnie kilka godzin, kiedy ich Toyota GR010 Hybrid zaczęła mieć podobne problemy z paliwem, które nękały też siostrzany samochód nr 8, były szczególnie stresujące pomimo komfortowej przewagi na pozycji liderów.
– Wracamy z dalekiej podróży. Kiedy cierpisz tak, jak my w poprzednich latach, myślę, że to zwycięstwo jest wyjątkowe. Pierwsza wygrana zawsze jest bardzo szczególna – dodał. – Na koniec pojawiły się problem z paliwem, musieliśmy zarządzać wieloma rzeczami w samochodzie. To było bardzo stresujące.
Czytaj również:
Kobayashi, który dostąpił zaszczytu doprowadzenia prototypu do mety podkreślił, że Toyota stała się silniejsza jako zespół.
– Mieliśmy tak wiele szans na zwycięstwo i przegrywaliśmy, ale w końcu wygraliśmy – powiedział Kobayashi. – Myślę, że jesteśmy jeszcze bardziej zjednoczeni jako zespół. Jesteśmy silniejsi i sądzę, że właśnie dlatego udało nam się tym razem.
Klasa Hypercar w nadchodzących latach zapowiada się bardzo ciekawie. Kobayashi nie może doczekać się walki Toyoty z takimi rywalami jak Peugeot, Ferrari, Audi i Porsche.
– W przyszłości kategoria Hypercar i LMDh będzie liczna, a Le Mans będzie niesamowitym wyścigiem. Nie mogę się doczekać walki z nimi – podsumował.
Conway, Lopez i Kobayashi objęli również prowadzenie w mistrzostwach świata, do końca których pozostały dwie rundy w Bahrajnie.
Czytaj również:
Galeria zdjęć: Mike Conway, Kamui Kobayashi, Jose Maria Lopez podczas 24h Le Mans 2021
#7 Toyota Gazoo Racing Toyota GR010 – Hybrid Hypercar, Mike Conway, Kamui Kobayashi, Jose Maria Lopez
1/28
Autor zdjęcia: TOYOTA GAZOO Racing
#7 Toyota Gazoo Racing Toyota GR010 – Hybrid Hypercar, Mike Conway, Kamui Kobayashi, Jose Maria Lopez
2/28
Autor zdjęcia: TOYOTA GAZOO Racing
#7 Toyota Gazoo Racing Toyota GR010 – Hybrid Hypercar, Mike Conway, Kamui Kobayashi, Jose Maria Lopez
3/28
Autor zdjęcia: TOYOTA GAZOO Racing
#7 Toyota Gazoo Racing Toyota GR010 – Hybrid Hypercar, Mike Conway, Kamui Kobayashi, Jose Maria Lopez
4/28
Autor zdjęcia: TOYOTA GAZOO Racing
#7 Toyota Gazoo Racing Toyota GR010 – Hybrid Hypercar, Mike Conway, Kamui Kobayashi, Jose Maria Lopez
5/28
Autor zdjęcia: TOYOTA GAZOO Racing
#7 Toyota Gazoo Racing Toyota GR010 – Hybrid Hypercar, Mike Conway, Kamui Kobayashi, Jose Maria Lopez
6/28
Autor zdjęcia: TOYOTA GAZOO Racing
#7 Toyota Gazoo Racing Toyota GR010 – Hybrid Hypercar, Mike Conway, Kamui Kobayashi, Jose Maria Lopez
7/28
Autor zdjęcia: TOYOTA GAZOO Racing
#7 Toyota Gazoo Racing Toyota GR010 – Hybrid Hypercar, Mike Conway, Kamui Kobayashi, Jose Maria Lopez
8/28
Autor zdjęcia: TOYOTA GAZOO Racing
#7 Toyota Gazoo Racing Toyota GR010 – Hybrid Hypercar, Mike Conway, Kamui Kobayashi, Jose Maria Lopez
9/28
Autor zdjęcia: TOYOTA GAZOO Racing
#7 Toyota Gazoo Racing Toyota GR010 – Hybrid Hypercar, Mike Conway, Kamui Kobayashi, Jose Maria Lopez
10/28
Autor zdjęcia: TOYOTA GAZOO Racing
#7 Toyota Gazoo Racing Toyota GR010 – Hybrid Hypercar, Mike Conway, Kamui Kobayashi, Jose Maria Lopez
11/28
Autor zdjęcia: TOYOTA GAZOO Racing
#7 Toyota Gazoo Racing Toyota GR010 – Hybrid Hypercar, Mike Conway, Kamui Kobayashi, Jose Maria Lopez
12/28
Autor zdjęcia: TOYOTA GAZOO Racing
#7 Toyota Gazoo Racing Toyota GR010 – Hybrid Hypercar, Mike Conway, Kamui Kobayashi, Jose Maria Lopez
13/28
Autor zdjęcia: TOYOTA GAZOO Racing
#7 Toyota Gazoo Racing Toyota GR010 – Hybrid Hypercar, Mike Conway, Kamui Kobayashi, Jose Maria Lopez
14/28
Autor zdjęcia: TOYOTA GAZOO Racing
#8 Toyota Gazoo Racing Toyota GR010 – Hybrid Hypercar, Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima, Brendon Hartley, #7 Toyota Gazoo Racing Toyota GR010 – Hybrid Hypercar, Mike Conway, Kamui Kobayashi, Jose Maria Lopez
15/28
Autor zdjęcia: TOYOTA GAZOO Racing
#7 Toyota Gazoo Racing Toyota GR010 – Hybrid Hypercar, Mike Conway, Kamui Kobayashi, Jose Maria Lopez
16/28
Autor zdjęcia: TOYOTA GAZOO Racing
#7 Toyota Gazoo Racing Toyota GR010 – Hybrid Hypercar, Kamui Kobayashi
17/28
Autor zdjęcia: Nick Dungan / Motorsport Images
#7 Toyota Gazoo Racing Toyota GR010 – Hybrid Hypercar, Mike Conway, Kamui Kobayashi, Jose Maria Lopez
18/28
Autor zdjęcia: Nick Dungan / Motorsport Images
#7 Toyota Gazoo Racing Toyota GR010 – Hybrid Hypercar, Mike Conway, Kamui Kobayashi, Jose Maria Lopez
19/28
Autor zdjęcia: Nick Dungan / Motorsport Images
#7 Toyota Gazoo Racing Toyota GR010 – Hybrid Hypercar, Mike Conway, Kamui Kobayashi, Jose Maria Lopez
20/28
Autor zdjęcia: Nick Dungan / Motorsport Images
#7 Toyota Gazoo Racing Toyota GR010 – Hybrid Hypercar, Mike Conway, Kamui Kobayashi, Jose Maria Lopez
21/28
Autor zdjęcia: TOYOTA GAZOO Racing
#7 Toyota Gazoo Racing Toyota GR010 – Hybrid Hypercar, Mike Conway, Kamui Kobayashi, Jose Maria Lopez
22/28
Autor zdjęcia: TOYOTA GAZOO Racing
#7 Toyota Gazoo Racing Toyota GR010 – Hybrid Hypercar, Mike Conway, Kamui Kobayashi, Jose Maria Lopez
23/28
Autor zdjęcia: TOYOTA GAZOO Racing
#7 Toyota Gazoo Racing Toyota GR010 – Hybrid Hypercar, Mike Conway, Kamui Kobayashi, Jose Maria Lopez
24/28
Autor zdjęcia: Rainier Ehrhardt
#7 Toyota Gazoo Racing Toyota GR010 – Hybrid Hypercar, Mike Conway, Kamui Kobayashi, Jose Maria Lopez
25/28
Autor zdjęcia: JEP / Motorsport Images
#7 Toyota Gazoo Racing Toyota GR010 – Hybrid Hypercar, Mike Conway, Kamui Kobayashi, Jose Maria Lopez
26/28
Autor zdjęcia: JEP / Motorsport Images
#7 Toyota Gazoo Racing Toyota GR010 – Hybrid Hypercar, Mike Conway, Kamui Kobayashi, Jose Maria Lopez and #8 Toyota Gazoo Racing Toyota GR010 – Hybrid Hypercar, Sebastien Buemi, Kazuki Nakajima, Brendon Hartley
27/28
Autor zdjęcia: JEP / Motorsport Images
#7 Toyota Gazoo Racing Toyota GR010 – Hybrid Hypercar, Mike Conway, Kamui Kobayashi, Jose Maria Lopez and #8 Toyota Gazoo Racing Toyota GR010 – Hybrid Hypercar, Sebastien Buemi, Kazuki Nakajima, Brendon Hartley celebrate podium
When you login first time using a Social Login button, we collect your account public profile information shared by Social Login provider, based on your privacy settings. We also get your email address to automatically create an account for you in our website. Once your account is created, you'll be logged-in to this account.
Nie zgadzam sięZgadzam się
Etykieta logowania społecznościowego
When you login first time using a Social Login button, we collect your account public profile information shared by Social Login provider, based on your privacy settings. We also get your email address to automatically create an account for you in our website. Once your account is created, you'll be logged-in to this account.
Nie zgadzam sięZgadzam się
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.ZgodaPolityka prywatności
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS