A A+ A++

Od poniedziałku (18 mają) w ramach III etapu odmrażania gospodarki do pracy wrócili przedstawiciele branży beauty. Jednak ponowne otwarcie salonów fryzjerskich i kosmetycznych nie oznacza jeszcze powrotu do starej rzeczywistości


Przypomnijmy; w związku z wybuchem epidemii koronawirusa już na początku wprowadzenia obostrzeń zostały zamknięte salony fryzjerskie oraz gabinety kosmetyczne. Teraz, po ponad dwóch miesiącach, branża beauty zostaje „odmrożona”.

Trwały konsultacje

Jak informowali przedstawiciele rządu, od dłuższego czasu trwały konsultacje z przedstawicielami branży beauty mające na celu jak najbezpieczniejsze ponowne uruchomienie salonów i gabinetów. Dzięki wspólnie wypracowanemu stanowisku udało się doprowadzić do odmrożenia tej jakże ważnej części gospodarki. Zgodnie z badaniami jakie w trakcie epidemii przeprowadzały różne media wizytę u fryzjera deklarowało 37 proc. badanych. Wyżej znajdowały się tylko spotkania z rodziną (60 proc.).

Nowy reżim sanitarny

Zgodnie z wypracowanym stanowiskiem w salonach fryzjerskich oraz gabinetach kosmetycznych od poniedziałku (18 maja) obowiązują nowe zasady sanitarne. Zaleca się planowanie zabiegów przez telefon. Wyłączone z działania są poczekalnie, klienci przychodzą na umówioną godzinę. Po przybyciu klienta do salonu zaleca się wykonywanie pomiarów temperatury przed przystąpieniem do zabiegów. Osoby, które mają lub miały kontakt w ciągu ostatniego tygodnia z osobą z podejrzeniem zakażenia lub zakażone koronawirusem nie są obsługiwane. Ponadto pracownicy zakładów zobowiązani są do korzystania z maseczek oraz rękawiczek jednorazowych. W szczególnych wypadkach z przyłbic i gogli ochronnych.

Identyczne zalecenia obowiązują także klientów. W przypadku kiedy klient nie będzie posiadał maski lub rękawiczek właściciel salonu jest zobowiązany do udzielenia mu środków ochrony osobistej (bezpłatnie lub odpłatnie). Między stanowiskami pracy powinny obowiązywać min. 1,5 m odstępy. Jeżeli w salonie lub gabinecie nie ma takiej możliwości stanowiska pracy powinny być oddzielone od siebie. Właściciel po każdej usłudze zobowiązany jest do dezynfekcji wszystkich powierzchni, z którymi miał do czynienia klient. Preferowane są płatności bezgotówkowe. W salonach obowiązuje także zakaz używania telefonów komórkowych przez świadczących usługę, ale także przez klientów. W przypadku odwołania wizyty właściciel salonu jest zobowiązany do poinformowania o tym telefonicznie.

QK

Komentarze

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułLikwidator, a nie burmistrz – mówią mieszkańcy Parchowa
Następny artykułKolejna sesja na plusie, jednak optymizm wyraźnie słabnie