Windy obsługujące kładkę przy ul. Parkowej oraz przejścia podziemne przy stacjach PKP ciągle są zepsute. Władze miasta nie chcą wiedzieć, ile dni w roku w ogóle są one czynne
Zdaniem mieszkańców windy ciągle są zepsute i dlatego wiele osób rezygnuje z kładki, bo nie może z nich korzystać. Twierdzą oni wręcz, że windy te częściej są nieczynne niż działające.
Ciągle popsute
Pytając urząd miasta ustaliliśmy, że windy przy kładce Parkowa – Wyszyńskiego zepsute były tylko 3 razy w 2020 r. oraz 2 razy w 2021 r. Jednocześnie przypadkiem dowiedzieliśmy się, że obecnie jedna z wind zepsuta jest od początku sierpnia i czas naprawy się wydłuża. Winda od strony ul. Parkowej miała zostać naprawiona do połowy września, ale terminu tego nie dotrzymano. Dlatego postanowiliśmy zapytać, jak długi był w ciągu roku czas przestojów wind z powodu awarii. Może się bowiem okazać, że awarie były tylko 2 lub 3, ale ze względu na długi czas naprawy, w rzeczywistości są one nieczynne przez większość dni w roku.
Nie prowadzą statystyk
Ku naszemu zdziwieniu otrzymaliśmy odpowiedź, której wynika, że – „Urząd Miasta Legionowo oraz firma serwisująca nie prowadzą statystyk czasu unieruchomienia urządzeń dźwigowych”.
Wydaje się to dość zaskakujące, bo ustalenie tych informacji nie powinno nastręczać najmniejszych problemów. A władze, gdyby tylko chciały, z pewnością mogłyby uzyskać takie informacje. Najwyraźniej więc władze miasta nie chcą wiedzieć, tego o czym mówią mieszkańcy. A mianowicie, że przez większość czasu windy te nie działają.
Jednocześnie poinformowano nas, że – „działania urzędu ukierunkowane są na jak najszybsze usunięcie usterki„.
Windy na perony
Zapytaliśmy także o ilość awarii wind znajdujących się na stacjach PKP: Legionowo oraz Legionowo Przystanek oraz o ilość dni, kiedy windy te były nieczynne w 2019 r, 2020 r. oraz 2021 r. Tym razem jednak także nie było zadowalającej odpowiedzi.
Zamiast tego otrzymaliśmy informację, że – „w przypadku tych urządzeń również nie są prowadzone statystyki przestojów”. A także, iż: – Platformy pionowe w centrum komunikacyjnym są unieruchamiane przez użytkowników poprzez nie odpowiednie użycie przycisku awaryjnego ,,stop” średnio 5 razy w tygodniu. To jest główny powód przestojów (krótkotrwałych)”
– czytamy w odpowiedzi rzecznika ratusza.
Wojciech Dobrowolski
Komentarze
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS