A A+ A++

Utrudnienia w realizacji połączeń kolejowych Gryfino – Szczecin związane są z inwestycją realizowaną przez PKP PLK i Wody Polskie. Zamknięcie mostu w Podjuchach, gdzie powstać ma zupełnie nowa przeprawa, skutkuje tym, że pociągi muszą jeździć objazdem przez Zdroje i Dąbie. Ograniczona przepustowość linii kolejowych wymusiła zmiany rozkładu jazdy oraz znaczne ograniczenie liczby kursów, szczególnie odczuwalne w godzinach szczytu. To spowodowało poważne problemy pasażerów.

Czas przejazdu na tej trasie wydłużył się z około 20 do 50 minut. Co gorsza, pociągi “łapią” opóźnienia, więc podróż z Gryfina do Szczecina może trwać nawet godzinę lub dłużej. W sprawie interweniował zachodniopomorski marszałek, któremu podlegają przewozy regionalne.

Dla dojeżdżających do szkoły, do pracy, jest to sytuacja nie do zaakceptowania. Już 26 stycznia wysłaliśmy pismo do PKP PLK, jako zarządcy infrastruktury. Byliśmy też w stałym kontakcie z POLREGIO, operatorem przewozów – komentuje Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.

Urząd marszałkowski najpierw zwiększył długość składów na trasie Gryfino-Szczecin, a od początku zapowiadał gotowość do zwiększenia liczby pociągów. Od poniedziałku 6 lutego przybędzie dodatkowy kurs. Będzie on wyjeżdżał z Gryfina do Szczecina o 5:43, w Szczecinie Dąbiu będzie o godz. 6:12, a na stacji Szczecin Główny o godz. 6:33.

Pociąg ma kursować w dni robocze do końca obowiązywania rozkładu jazdy pociągów 2022/2023.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułBojkot oleju palmowego nie ma sensu
Następny artykułTragiczny finał poszukiwań 83-latka z Chorzowa! Ciało znaleziono na terenie budowy