A A+ A++

W drugiej połowie roku pojawiły się plotki o niepewnym losie trzech kultowych marek z portfolio grupy Volkswagena. Według doniesień, Lamborghini oraz Ducati mogły zostać sprzedane, a Bentley stał nad przepaścią bez jasnych perspektyw na przyszłość. Teraz wszystko już wiadomo.

W szeregach grupy Volkswagena w minionym czasie wiele się dzieje. Głównym tematem stała się przyszłość obecnego Herberta Diessa, szefa koncernu VW , który ma zamiar przeprowadzić wewnętrzną rewolucję i skierować firmę na nowe tory technologiczno-elektromobilne. Nie był to jednak jedyny temat poruszany na ostatnim posiedzeniu zarządu grupy Volkswagena. Zgodnie z przekazanymi informacjami wyjaśniły się losy marek, którym nie do końca po drodze z pełną elektromobilnością. Mowa o Ducati i Lamborghini, które są znane ze sportowych motocykli i pojazdów. Jeszcze na jesieni tego roku spekulowano, że koncern Volkswagena nosi się z zamiarem ich sprzedaży. Jednak ostatecznie obie zachowają dotychczasowy status, pozostając integralną częścią największej grupy motoryzacyjnej.

ZOBACZ TAKŻE: Pierwsza jazda | Lamborghini Huracan EVO: Na tor i na co dzień

Lamborghini Huracan Evo Spyder.

Określono też przyszłość dla Bentleya. Pieczę nad tą luksusową marką przejmuje Audi, które będzie od przyszłego roku nadzorować rozwój technologiczny i finansowy tej marki. Oficjalne potwierdzenie przejęcia kontroli koncernu z czterema pierścieniami w logo, nad konkurentem Rolls-Royce, może w niedługim czasie przynieść nowe modele oparte na opracowywanej, modułowej platformie Premium Platform Electric (PPE). To na niej ma zostać zbudowany Audi Artemis, teoretyczny następca topowej limuzyny A8. Można więc oczekiwać, że przyszłe Bentleye zamiast widlastych silników spalinowych, będą miały elektryczny napęd.

Bentley Bentayga.

CZYTAJ TAKŻE: Goodbye Bentley Mulsanne. Koniec ery przepychu

Grupa Volkswagena inwestuje w elektromobilność. To według przedstawicieli marki przyszłość motoryzaci. Zgodnie z zapowiedziami już za dwa lata (2023) firma chce mieć na koncie milion wyprodukowanych aut elektrycznych. Nie dziwi więc niechętne podejście do marek, które zdecydowanie nie kojarzą się z napędem elektrycznym.

Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksplo … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułŚmignął na czerwonym na oczach policjanta
Następny artykułUM Gorzów Wielkopolski: Przyszłoroczny budżet miasta przyjęty