X-Town 125i – duży skuter na kategorię B
Od jakiegoś czasu tajwańskie pochodzenie skuterów nie jest już wadą. X-Town ujął mnie sportowym wyglądem, ale również rozmiarami. Na pierwszy rzut oka w końcu jest to coś dla gościa o wzroście 190 cm. Mieszczą się nogi, a kolana o nic nie haczą. Super! Do pełni szczęścia brakuje nieco przestrzeni, szerszej owiewki u dołu i wyższej szyby. W czasie deszczu buty pozostają suche, ale pod warunkiem, że stopy ustawisz jak najbliżej przekroku. Tyle że na dłuższą metę męczy trzymanie stóp skierowanych palcami do środka. A gdzie wieje? Na zewnętrzne części łydek i kolana. Słabo chronione są również ramiona oraz głowa. Bez tragedii, ale poprawka mile widziana.
Skuter dobry na miasto
Zasilany wtryskiem singiel odpala nawet po mroźnej nocy. W razie czego dojście do akumulatora jest proste – wystarczy podnieść kanapę i odkręcić dwie śrubki w tylnej ściance. Silnik rozwija moc 13 KM, co wystarczy do całkiem dynamicznego przemieszczania się po mieście. Zimą (która jak dotychczas serwuje temperatury od –4 do +10 stopni) Kymco spalił średnio 3,78 l/100 km. Jako że opony CST nieźle trzymały, a zawieszenia zestrojono raczej sztywno, to mu nie żałowałem. Na obwodnicy rozpędził się do licznikowych 116 km/h, przy czym dynamicznie przyspieszał do ok. 80 km/h. Obstawiam, że w cieplejsze dni apetyt na paliwo spadnie.
Mały schowek niestety nie jest zamykany na klucz. Jakby na osłodę umieszczono w nim gniazdo USB, więc można podładować telefon. | Schowek pod kanapą mógłby być głębszy. Mieści się w nim kask szczękowy, ale na styk i tylko jeden. |
Dwa analogowe zegary ładnie wyglądają i są czytelne. Zimą docenisz wskaźnik temperatury powietrza na środkowym wyświetlaczu. | Regulowane klamki hamulców to nie jest codzienny widok w „125” . Włącznik świateł awaryjnych trafił w tradycyjne dla Kymco miejsce. |
W mieście Kymco zaprezentował poręczność i łatwość prowadzenia. To zasługa m.in. tego, że zbiornik paliwa umieszczono w przekroku, co obniżyło środek ciężkości. Na pochwałę zasługują hamulce wspomagane przez dobrze zestrojony ABS. Są one skuteczne, mimo że z przodu jest tylko jedna tarcza. Z drugiej strony sztywno zestrojone zawieszenia nie lubią bruku i większych nierówności, a w czasie jazdy w korku trzeba się trochę oswoić z gabarytami skutera. Pod kanapą zmieścisz całkiem spore zakupy, ale zapomnij o upakowaniu tam dwóch kasków integralnych – szczękowiec wchodzi na styk.
* * *
Wykładasz 16 600 zł i dostajesz o 2000–3000 zł tańszy od japońskiej konkurencji skuter, który przyzwoicie wygląda i sprawdza się podczas jazdy na co dzień.
Zobacz także: Piaggio Medley 125 – włoski mieszczuch
Kymco X-Town 125i to mocny dowód, że na Tajwanie umieją robić bardzo ładne i fajne skutery. |
Dane techniczne
Kymco X-Town 125i
Silnik: | Silnik: czterosuwowy, jednocylindrowy, chłodzony cieczą, rozrząd OHC, 4 zawory, zasilanie: wtrysk paliwa. |
Przeniesienie napędu: | bezstopniowa przekładnia CVT |
Śr. cylindra x skok tłoka | 54 x 54,5 mm |
Pojemność skokowa | 124,8 cm3 |
Moc maks. | 14,5 KM (10,66 kW) przy 8750 obr/min |
Maks. moment obrotowy | 11,3 Nm przy 7000 obr/min |
Rama: | stalowa |
Zawieszenia: | przód – widelec teleskopowy, brak regulacji; tył – dwa amortyzatory, regulowane napięcie wstępne sprężyn. |
Hamulce: | przód – jedna tarcza, śr. 260 mm, zacisk dwutłoczkowy, tył – jedna tarcza, śr. 240 mm, zacisk dwutłoczkowy, ABS. |
Opony w teście | CST |
Rozmiary opon p/t | 120/80-14 / 150/70-13 |
WYMIARY I MASY | |
Dł./szer./wys. | 2240/800/1270 mm |
Rozstaw osi | 1545 mm |
Wysokość kanapy | 785 mm |
Masa z paliwem | 183 kg |
Poj. zbiornika paliwa | 13 l |
Cena | 16 600 zł (rocznik 2019) |
zobacz galerię
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS