A A+ A++
fot. MOK

Odwołane koncerty, spektakle teatralne, warsztaty czy pierwsze w tym sezonie imprezy plenerowe. Koronawirus pokrzyżował plany instytucji kultury, klubów, artystów i firm eventowych. Sprawdźmy zatem, jak z tą niezwykle trudną sytuacją radzi sobie Mysłowicki Ośrodek Kultury.

Choć w ostatnim czasie tętnił życiem, a bilety na wiele wydarzeń wyprzedawały się na pniu, obecnie świeci pustkami. Mysłowicki Ośrodek Kultury tak jak inne instytucje w kraju został przestawiony na tryb kryzysowy, a sytuacja, z jaką MOK jeszcze nigdy się nie mierzył, zmusiła instytucję do podjęcia radykalnych kroków.

– Mając na uwadze bezpieczeństwo i zdrowie wielu osób, w tym naszych pracowników, a także decyzję władz państwowych, zdecydowaliśmy o zawieszeniu działalności Mysłowickiego Ośrodka Kultury, a co za tym idzie, odwołaniu wszystkich, nawet tych najmniejszych wydarzeń oraz zawieszeniu zajęć stałych. Nasi pracownicy zostali oddelegowani do pracy zdalnej – mówi Michał Skiba, dyrektor Mysłowickiego Ośrodka Kultury.

Choć najbliższe wydarzenia kulturalne nie odbędą się, nie oznacza to, że pracownicy MOK-u odpoczywają. Większość imprez planowanych jest z co najmniej kilkumiesięcznym wyprzedzeniem, zatem mysłowiccy animatorzy kultury przygotowują się do wydarzeń, które, jeśli krytyczna sytuacja zostanie opanowana, będą organizowane w drugiej połowie tego roku. Przed nami m.in. Dni Mysłowic, akcja „Niech żyje rynek” czy jesienne imprezy, nad którymi już teraz intensywnie pracują osoby zatrudnione w MOK-u. To również dobry czas na pisanie wniosków o dofinansowania czy poszukiwanie nowych źródeł, z których można pozyskać granty, a także na szukanie inspiracji oraz doskonalenie swoich umiejętności.

Pracownicy MOK-u chcą również wykorzystać ten okres na pielęgnowanie relacji ze swoimi odbiorcami w mediach społecznościowych. Starają się także jak najbardziej urozmaicić czas tym, którzy w związku z epidemią koronawirusa musieli zostać w domu, szczególną uwagę zwracając na najmłodszych mieszkańców naszego miasta.

– Nasz profil na Facebooku zmienił sposób swojego funkcjonowania. Obecnie nie promujemy na nim naszej działalności, chcąc skupić się na dostarczaniu pomysłów na zabicie nudy i spędzenie wolnego czasu z kulturą czy też na publikowaniu najnowszych wiadomości ze świata kultury – dodaje Michał Skiba.

Na profilu MOK-u znajdziemy obecnie m.in. gry, które można wydrukować i wykorzystać w domu, porady jak w kreatywny sposób spędzić wolny czas, a także linki do spektakli czy warsztatów artystycznych online. Instytucja ogłosiła także na Facebooku konkurs artystyczny (więcej na ten temat tutaj), którego tematem przewodnim jest oczywiście koronawirus, bo choć obecna sytuacja jest dla nas wszystkich bardzo trudna i niepokojąca, to jednak ważne jest, aby spojrzeć na nią choć przez moment z dystansem i przymrużonym okiem.

Na obecną chwilę w Mysłowicach zostały odwołane wszystkie wydarzenia kulturalne zaplanowane na marzec, a działalność Mysłowickiego Ośrodka Kultury jest zawieszona do odwołania. Kolejne decyzje dotyczące sposobu funkcjonowania MOK-u będą podejmowane w oparciu o wytyczne władz państwowych oraz władz miasta.

Informacja prasowa

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZe Storytel do Social Tigers – nowa Head of Social Media
Następny artykułWażna informacja dla mieszkańców