Jedenasty sezon WEC rusza już za tydzień od zawodów 1000 Miles of Sebring. W tegorocznych mistrzostwach świata weźmie udział aż siedmiu producentów w najwyższej klasie. Hipersamochody wystawią takie marki jak Cadillac, Ferrari, Glickenhaus, Peugeot, Porsche, Toyota i Vanwall.
Wszystkie powyższe ekipy po raz pierwszy pojawiły się razem na torze właśnie podczas trwających testów na Sebring International Raceway. Jeśli chodzi o stawkę LMP2 w dwudniowym Prologu uczestniczą też rzecz jasna zgłoszeni na pełną kampanię 2023 Orlen Team WRT z Robertem Kubicą w składzie oraz polski zespół Inter Europol Competition.
W stawce Hypercars w pierwszej części sobotnich jazd na czele były Toyoty. Załogi numer 7 (Conway, Kobayashi, Lopez) i numer 8 (Buemi, Hartley, Hirakawa) dzieliło 0,085s. Trójkę skompletował Cadillac (Bamber, Lynn, Westbrook) (+1,045s).
0,397s za czołową trójką znalazło się Porsche 963 obsadzone przez Camerona, Christensena i Makowieckiego. Najwyżej sklasyfikowanym Ferrari 499P (+1.516), na piątym miejscu, było to za kierownicą którego zmieniają się Pier Guidi, Calado i Giovinazzi.
W klasie LMP2 najszybszy był zespół United Autosports. Na drugim miejscu sklasyfikowano ekipę Orlen Team WRT (+0,030s).
Załoga zespołu WRT wspieranego przez Orlen, którą tworzą Robert Kubica, Louis Deletraz i Rui Andrade była najbardziej pracowita podczas tej części jazd. Zaliczyli 78 okrążeń. Najlepszy czas uzyskali na swoim czternastym kółku, a jego autorem był Kubica wykręcając 1.51.752. Deletraz pojechał wolniej o 0,062s od Polaka, który w porannym programie w sumie dziewiętnaście razy pokonał tor na Florydzie, najmniej ze swojego składu.
0,072s za WRT sklasyfikowano Hertz Team Jota, którzy wystawią Orecę 07 Gibson tylko w dwóch pierwszych rundach mistrzostw, za nim dotrze do nich w kwietniu Porsche 963. Inter Europol Competition rozpoczął przygotowania do sezonu 2023 od dwunastego rezultatu w LMP2, w szeregach którego najmocniejsze tempo narzucił Fabio Scherer.
Na czele tabeli w LMGTE znalazły się Żelazne Damy, a więc Sarah Bovy, Michelle Gatting i Rachel Frey, które dysponują Porsche 911 RSR.
Pracowano przy temperaturze trzydziestu stopni Celsjusza, na suchej nawierzchni toru Sebring.
Druga, czterogodzinna część sobotniej sesji rozpocznie się o 19.30 polskiego czasu.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS