A A+ A++

Script Fiesta to popularny wśród uczestników i panelistów festiwal twórczości scenopisarskiej. Z roku na rok program jest coraz ciekawszy, a goście coraz bardziej prestiżowi. W sobotę 20 kwietnia w programie festiwalu przewidziano spotkanie z Krzysztofem Zanussim. Tak zapowiedziano je w programie:

“Jednym z najważniejszych wydarzeń festiwalu będzie projekcja jedynego hollywoodzkiego filmu Krzysztofa Zanussiego ‘Morderstwo w Catamout’. Ta amerykańsko-niemiecka produkcja z 1974 roku to jeden z najbardziej zaskakujących filmów w dorobku reżysera, który rzadko korzysta w swojej twórczości ze sztafażu kina gatunkowego”.

Po pokazie miała odbyć się masterclass z Krzysztofem Zanussim wraz z dyskusją, którą poprowadzić miał krytyk Łukasz Maciejewski. Niestety mistrz kina nie pojawił się w kinie Elektronik, jak zapowiadał program.

Krzysztof Zanussi miał wypadek, był operowany

Podczas trwającej Script Fiesty poinformowano uczestników, że reżyser musiał przejść operację. Irena Strzałkowska, producentka oraz także jedna z prelegentek podczas Fiesty.

Nasze źródło podało, że reżyser uderzył się w głowę, w wyniku czego wystąpił krwiak, który wymagał operacji. W piątek się wybudził, jest przytomny.

Tymczasem na scenie w kinie Elektronik widzowie Script Fiesty zobaczyli Irenę Strzałkowską, Małgorzatę Zajączkowską aktorkę z filmów Zanussiego i krytyka filmowego Łukasza Maciejewskiego.

Krzysztof Zanussi jest jednym z najbardziej znanych i najczęściej nagradzanych twórców polskich za granicą, zdobywcą Złotego Lwa w Wenecji w 1984 roku. Jego kino jest głęboko autorskie – sam pisze scenariusze, realizując je w specyficznej, właściwej tyko sobie formie, często współpracuje z tymi samymi aktorami.

Kino Zanussiego określa się jako “intelektualne”- reżyser zajmuje się głęboką, egzystencjalną tematyką, stawia wiele trudnych pytań, co nie czyni jego kina łatwego w odbiorze. Takie tez były jego kolejne filmy – “Życie rodzinne” (1971, Nagroda na MFF w Colombo, Chicago, Valladolid, Złota Kaczka), “Iluminacja” (1973, Grand Prix na MFF w Rawennie, Nagroda FIPRESCI oraz Nagroda Jury Ekumenicznego w Locarno, Nagroda Specjalna Jury na FPFF w Gdańsku), “Barwy ochronne” (1976, Grand Prix na FPFF w Gdańsku, Nagroda na MFF w Teheranie), czy “Spirala” (1978, Nagroda Jury Ekumenicznego w Cannes, Nagroda Dziennikarzy na FPFF w Gdyni, Nagroda za reżyserię na MFF w Panamie).

W najnowszym odcinku podcastu “Clickbait” pochylamy się nad “Mocnym tematem” Netfliksa, załamujemy ręce nad szokującą decyzją Disney+, rzucamy okiem na “Nową konstelację” i jedziemy do Włoch z “Ripleyem”. Znajdź nas na Spotify, Apple Podcasts, YouTube, w Audiotece czy Open FM. Możesz też posłuchać poniżej:

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułStudentami UMK kierował odruch człowieczeństwa. “Rusofilia źródłem uprzedzeń ambasadora Izraela”
Następny artykułГарантии безопасности. Зеленский рассказал, когда ждать соглашение с США