A A+ A++

Script Fiesta to popularny wśród uczestników i panelistów festiwal twórczości scenopisarskiej. Z roku na rok program jest coraz ciekawszy, a goście coraz bardziej prestiżowi. W sobotę 20 kwietnia w programie festiwalu przewidziano spotkanie z Krzysztofem Zanussim. Tak zapowiedziano je w programie:

“Jednym z najważniejszych wydarzeń festiwalu będzie projekcja jedynego hollywoodzkiego filmu Krzysztofa Zanussiego ‘Morderstwo w Catamout’. Ta amerykańsko-niemiecka produkcja z 1974 roku to jeden z najbardziej zaskakujących filmów w dorobku reżysera, który rzadko korzysta w swojej twórczości ze sztafażu kina gatunkowego”.

Po pokazie miała odbyć się masterclass z Krzysztofem Zanussim wraz z dyskusją, którą poprowadzić miał krytyk Łukasz Maciejewski. Niestety mistrz kina nie pojawił się w kinie Elektronik, jak zapowiadał program.

Krzysztof Zanussi miał wypadek, był operowany

Podczas trwającej Script Fiesty poinformowano uczestników, że reżyser musiał przejść operację. Irena Strzałkowska, producentka oraz także jedna z prelegentek podczas Fiesty.

Nasze źródło podało, że reżyser uderzył się w głowę, w wyniku czego wystąpił krwiak, który wymagał operacji. W piątek się wybudził, jest przytomny.

Tymczasem na scenie w kinie Elektronik widzowie Script Fiesty zobaczyli Irenę Strzałkowską, Małgorzatę Zajączkowską aktorkę z filmów Zanussiego i krytyka filmowego Łukasza Maciejewskiego.

Krzysztof Zanussi jest jednym z najbardziej znanych i najczęściej nagradzanych twórców polskich za granicą, zdobywcą Złotego Lwa w Wenecji w 1984 roku. Jego kino jest głęboko autorskie – sam pisze scenariusze, realizując je w specyficznej, właściwej tyko sobie formie, często współpracuje z tymi samymi aktorami.

Kino Zanussiego określa się jako “intelektualne”- reżyser zajmuje się głęboką, egzystencjalną tematyką, stawia wiele trudnych pytań, co nie czyni jego kina łatwego w odbiorze. Takie tez były jego kolejne filmy – “Życie rodzinne” (1971, Nagroda na MFF w Colombo, Chicago, Valladolid, Złota Kaczka), “Iluminacja” (1973, Grand Prix na MFF w Rawennie, Nagroda FIPRESCI oraz Nagroda Jury Ekumenicznego w Locarno, Nagroda Specjalna Jury na FPFF w Gdańsku), “Barwy ochronne” (1976, Grand Prix na FPFF w Gdańsku, Nagroda na MFF w Teheranie), czy “Spirala” (1978, Nagroda Jury Ekumenicznego w Cannes, Nagroda Dziennikarzy na FPFF w Gdyni, Nagroda za reżyserię na MFF w Panamie).

W najnowszym odcinku podcastu “Clickbait” pochylamy się nad “Mocnym tematem” Netfliksa, załamujemy ręce nad szokującą decyzją Disney+, rzucamy okiem na “Nową konstelację” i jedziemy do Włoch z “Ripleyem”. Znajdź nas na Spotify, Apple Podcasts, YouTube, w Audiotece czy Open FM. Możesz też posłuchać poniżej:

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNa tory wyjedzie Velo Cug. To pociąg Kolei Śląskich ze specjalną strefą rowerową
Następny artykułWybory na WUM. Rektor ogłosił, że dyskwalifikuje rywalkę, sam zrezygnował. Ona ogłasza, że nadal kandyduje