A A+ A++

GDDKiA nie rezygnuje z planów wybudowania ekspresowej Zakopianki na odcinku z Krakowa do Myślenic. Przypomnijmy, że plany te wywołują wręcz histerię mieszkańców gmin, przez które mogłaby pobiec nowa droga.

W styczniu 2022 roku GDDKiA zaprezentowała tzw. studium korytarzowe dla drogi ekspresowej S7 na odcinku Kraków – Myślenic. Zawarto w nim sześć proponowanych szerokich korytarzy, którymi mogłaby zostać poprowadzona trasa pomiędzy Krakowem a Myślenicami.

Sześć korytarzy ekspresowej Zakopianki z Krakowa do Myślenic

Korytarze nie były precyzyjnymi przebiegami wariantów przebiegu nowej drogi, ale obejmowały pasy terenu o szerokości od 3 do 5 km, w których planowano zlokalizować docelowe przebiegi trasy. 

Opracowanie objęło swoim zasięgiem siedem powiatów i 34 gmin. Jest to teren prawie 3 tysięcy km kwadratowych. 

Mimo takich mało precyzyjnych propozycji, spotkały się one z gwałtowną krytyką mieszkańców wszystkich gmin, przez które proponowano poprowadzić nową drogę. W tej sytuacji GDDKiA zaproponowała opracowanie samorządom przygotowanie tzw. korytarza społecznego drogi, a do mediacji włączył się Kraków.

Wszystkie warianty spotkały się z gwałtownymi protestami

Szybko okazało się jednak, że opracowanie takiego społecznego korytarza również nie jest możliwe – każde potencjonalne usytuowanie nowej drogi wywoływało gwałtowne protesty.

Mimo tego GDDKiA nie rezygnuje z planów budowy ekspresowej Zakopianki z Krakowa do Myślenic. Prowadzone są pracę związane z pozyskaniem finansowania budowy tego odcinka oraz prace przygotowawcze.

Przetarg na STEŚ dla S7 Kraków – Myślenice. Co to oznacza?

GDDKiA ogłosiła właśnie przetarg na studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe (STEŚ) przebiegu drogi S7 Kraków – Myślenice. Jest to dokument projektowy, w którym analizowane są możliwości poprowadzenia drogi na konkretnym terenie, z uwzględnieniem kwestii technicznych, kosztów i oddziaływania nowej trasy na środowisko. 

Zaproponowane w STEŚ warianty będą prezentowały już precyzyjne przebiegi i lokalizację inwestycji. Wykonawca STEŚ przedstawi możliwości przebiegu drogi w pasie o szerokości od 80 do 150 metrów, w którym zlokalizowane będą nie tylko sama droga ekspresowa, ale cała infrastruktura związana z jej funkcjonowaniem.  

Początek drogi ekspresowej S7 przewidziano między węzłami Kraków Południe a Kraków Bieżanów, jednak projektant będzie mógł zaproponować go też w innym miejscu. Dopuszczono poszukiwanie wariantów bardziej na zachód lub na wschód, o ile takie rozwiązanie będzie korzystne i racjonalne. Żaden z wariantów nowego odcinka S7 przedstawionych w Studium korytarzowym nie został wskazany w przetargu jako rekomen … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPierwszy taki zabieg na wschód od Wisły
Następny artykuł​Czy pokolenie Z zupełnie inaczej traktuje pracę?