A A+ A++

Reguła jest prosta: im tańsza drukarka, tym koszty eksploatacji są wyższe. Dlatego najmniejsze urządzenia laserowe po kilkaset złotych nie nadają się do pracy w miejscach, gdzie powstają tysiące dokumentów. Powodem jest nie tyko wydajność i wytrzymałość, ale właśnie przede wszystkim gigantyczne koszty eksploatacji. Jedna strona kosztuje 15-20 groszy, zatem wydrukowanie 5000 stron miesięcznie to 1000 zł, a rocznie 12 tys. zł.

W skrócie

Nie powinno nikogo dziwić, że nawet w małej, kilkuosobowej firmie, druk kosztuje kilka, czasem nawet kilkanaście tysięcy złotych rocznie. Przy większej liczbie pracowników i w rozproszonej strukturze firmy koszty te wymykają się spod kontroli – mogą to być dziesiątki tysięcy złotych. W takich sytuacjach warto przeprowadzić audyt i ewentualnie wdrożyć odpowiednie rozwiązania druku oraz obiegu dokumentów.

Znacznie niższe koszty w przeliczeniu na stronę zapewniają urządzenia za około 1000-2000 zł, o których pisałem w materiale „Drukuj szybko i ekonomicznie”. Jednak nawet porównując sprzęt tej samej klasy, można dostrzec istotne różnice w kosztach wydruku. Poniższy wykres obrazuje, jakie są koszty zakupu urządzeń, a jakie koszty pó … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułOciekająca seksem karnawałowa parada w Rio de Janeiro [FOTO i WIDEO]
Następny artykułJak poprawić libido? Po te naturalne afrodyzjaki warto sięgnąć!